Avatar billede dondy_ Nybegynder
21. marts 2003 - 16:26 Der er 5 kommentarer

irc commands

Jeg ville hører om der var nogen der kendte et eller andet lille smart sted hvor man kunne se en masse IRC bots commands fx nogen lidt mere detaliert koder...
ps nogen der skal hjælpe mig med og lave et "join" tælle script skal skal sige hvor mange der har joinet min channel.. På forhånd tak :)
Avatar billede krissam Nybegynder
29. marts 2003 - 23:20 #2
hvordan vil du gerne se hvormange der har joinet den??

nu taget jeg som eksempel med at du vil notice det til den der joiner

on *:JOIN:#dinchan: {
inc %folkderharjoinetminchan
notice $nick You are number %folkderharjoinetminchan to join this channel
}
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
29. marts 2003 - 23:23 #3
krissam hvad betyder:

inc %folkderharjoinetminchan

Ved godt den lavet en variabel der hedder %folkderharjoinetminchan men hvad er inc til? kan man ikke også bruge set eller sådan noget?
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. april 2003 - 16:31 #4
"inc" står for "increase"
med den command fortæller du dit mIRC at den skal øge den tal værdi der er gemt i %folkderharjoinetminchan med hvad du skriver efter den, dog hvis der ikke står noget efter den som i krissam's tilfælde øger den bare med en.
Du kan læse om lignende commands ved at skrive:
/help variables
i mIRC Commandline.
Avatar billede ducks Nybegynder
06. maj 2003 - 06:08 #5
www.m0nkfish.tk har lavet et peak script/tælle script