Avatar billede integra2ren Nybegynder
20. marts 2003 - 22:00 Der er 11 kommentarer

Forbindelse men kan ikke komme på nettet

Hej NetværksEksperter

Jeg har en internetforbindelse via Stofa (kabelmodem). Internetforbindelsen er delt via en router og en switch. 2 stationære computere er tilslsuttet og virker fint.

Problemet er min bærbare. Den HAR virket på netværket eller det vil sige den har aldrig figureret i netværket men den har godt kunnet komme på internettet og hente mails.

Pludselig en dag virker internetforbindelsen fra den bærbare ikke. Jeg er ikke den store netværkshaj så derfor startede jeg med at tjekke ledningen og endte med at formatere hele skidtet og genindstallere xp.

Nu er jeg så nået til at jeg har en forbindelse på den bærbare som virker. (Jeg kan se den i "taskbaren" nederst på skærmen.

Mit spørgsmål er:

Hvordan sætter jeg eksplorer og outlook til at bruge den forbindelse som jo er der - og virker?
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
20. marts 2003 - 22:05 #1
højreklikker på explorer-egenskaber-forbindelser-indstil  og bare vælg den forbindelse du har der, der kommer os figurering af outlook derinde :)
Avatar billede zyco Nybegynder
20. marts 2003 - 22:06 #2
Hvis eksplorer og outlook ikke virker, virker din forbindelse heller ikke!
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
20. marts 2003 - 22:09 #3
zyco>jo zyco, så har han jo bare konfigureret sin explorer/outlook forkert, det betyder jo ik at hans forbindelse ik virker
Avatar billede integra2ren Nybegynder
20. marts 2003 - 22:09 #4
Fobindelsen virker.

Når jeg går ind i egenskaberne på den enkelte forbindelse kan jeg se at den har været "online" i f.eks 1 time og 20 min.
Avatar billede integra2ren Nybegynder
20. marts 2003 - 22:13 #5
>>Cyber freak jeg har forsøgt explorer-egenskaber-forbindelser-indstil og derefter gennemgå den guide der kommer frem - flere gange uden held
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. marts 2003 - 22:31 #6
Prøv at gå i kontrolpanelet - netværksforbindelse - opret ny forbindelse. Følg guiden som opretter forbindelsen for dig. Du skal have alle dine data fra Stofanet klar så du kan få dem skrevet ind de rigtige steder.
Avatar billede integra2ren Nybegynder
27. marts 2003 - 21:21 #7
arrrgh - det virker ikke
Jeg har da heller ingen data fra stofanet
Avatar billede integra2ren Nybegynder
27. marts 2003 - 22:11 #8
Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. marts 2003 - 22:25 #9
har du alm. abonnement?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. marts 2003 - 22:37 #10
Du skal da have nogle papirer fra stofanet ang. brugernavn mm. det skal du bruge når du skal på, hvis du da ikke går igennem en af de andre computere. Der er da noget som du skal aktivere før du kan logge dig på stofa. Det skal du også bruge på din bærbare.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. marts 2003 - 22:44 #11