Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
20. marts 2003 - 10:58 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Tvinge til at bruge LPTx: port

Hvordan kan jeg tvinge en klient(win98) til at bruge LPT port i stedet for \\srv\printer?

driverne på klienten skal pege/tvinges et andet hen end der hvor den perger hen nu.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2003 - 11:49 #1
Gå ind i properties for printeren og skift til det ønskede på "PORTS" fanebladdet.

Ellers er jeg ikke sikker på hvad du mener...
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
20. marts 2003 - 14:53 #2
det skal kunne gøre i et script sorry der havde jeg glemt at skrive
Avatar billede brix66 Nybegynder
20. marts 2003 - 16:44 #3
Altså normalt skriver man:
NET USE LPT1: \\SERVERNAVN\SHARENAVN
Hvis det er klienten selv skal du bare skrive klientens pc navn i stedet for servernavnet. Så længe printeren er sharet som du har angivet i scriptet er det ligemeget om det er en server eller en klient.

Men det kan være jeg tager fejl - ellers forstår jeg ikke helt hvad det er du vil.
/Brix
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
20. marts 2003 - 19:53 #4
Dr er nogle klienter, hvor printerne IKKE er sat til en printerport men bare direkte til printeren - altså \\server\printer og ikke net use lpt2: \\server\printer .
Jeg vil gerne hvis jeg kan tilføje printerdriveren på klienten til en lpt port.
Har jeg skrevet det så det er til at forstå nu? :)
Avatar billede brix66 Nybegynder
20. marts 2003 - 20:01 #5
Skal jeg forstå det sådan at klienten er tilsluttet en printer UDEN at have printerdriver installeret lokalt?
/Brix
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
20. marts 2003 - 20:09 #6
printerdrv er installeret men klienten sender udskrifterne videre til printeren uden at drv på klienten er tilsluttet printeren via en LPT port
Avatar billede brix66 Nybegynder
20. marts 2003 - 20:11 #7
Er printeren ikke sat på netværket med en IP adresse og sharet fra en server?
Avatar billede brix66 Nybegynder
20. marts 2003 - 20:13 #8
Hvorfor er du så hook på den LPT port - hvis printeren er sat på netværket og installeret og sharet på en server kan jeg ikke se hvad du skal med lpt porten?
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
20. marts 2003 - 20:22 #9
Fordi jeg vil kune styre det i et script
Avatar billede brix66 Nybegynder
20. marts 2003 - 20:26 #10
Du svarer ikke på de ? jeg stiller?????
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
20. marts 2003 - 22:22 #11
jo den er shared fra en server
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
20. marts 2003 - 22:23 #12
... med en ip-adresse
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
24. marts 2003 - 10:19 #13
OK ikke det jeg søgte efter men jeg deler pointz ud alligevel