Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. marts 2003 - 22:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Sammenslutning af 2 PC'er med IDE fra motherboard til motherboard

Kan det lade sig gøre at slutte 2 computere sammen med et ATA 133 IDE kabel? Altså direkte fra IDE socket til IDE socket?
Avatar billede jclarsen Nybegynder
18. marts 2003 - 22:17 #1
nope
Avatar billede bredker Nybegynder
18. marts 2003 - 22:21 #2
nej< men hvad vil du også opnå med det
Avatar billede trille Nybegynder
18. marts 2003 - 22:21 #3
Jo - således at de hænger sammen rent fysisk og du kan hænge dem op på væggen eksempelvis - men du vil ikke kunne bruge det til en flyvende fis!

Beklager ;o)

/Claus
Avatar billede sblar Nybegynder
18. marts 2003 - 22:23 #4
Selv uden kendskab til IDE forbindelserne vil jeg sige nej.
Avatar billede bredker Nybegynder
18. marts 2003 - 22:25 #5
hvis det er for at du vil kunne overføre data fra den ene til den anden kan du købe 2 netkort og et kabel til en samlet pris på ca 180,00 kr
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. marts 2003 - 22:26 #6
Jeg vil opnå det at kunne få hurtig forbindelse til alle drev på begge PC'er!
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. marts 2003 - 22:30 #7
Jo tak jeg har et netkort... 10/100/1000 men når ens PC er så hurtig at 1000 ikke er nok!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
18. marts 2003 - 22:31 #8
så er det den bedste løsning med et netværk
du skal bruge et netkort til hver pc ( de billigste er normalt gode nok )
1 stk krydset netkabel i den længde du har mellem maskinerne
med dette kan du lave et netværk mellem to maskiner , skal der flere maskiner på skal du have en swits og et kabel til hver maskine
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. marts 2003 - 22:31 #9
Jeg har også prøvet mig med tripel firewire men det er stadig for langsomt!
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. marts 2003 - 22:32 #10
Jeg sagde at jeg har et 10/100/1000 og mine 3 PC er alle koblet til en 10/100/1000 switch så det hjælper mig ikke!
Avatar billede bredker Nybegynder
18. marts 2003 - 22:33 #11
hvis dine maskiner er så hurtig at dette ikke kan følge med skal du nok bede til vor herre om at komme med et mirakel
Avatar billede -gecko- Nybegynder
18. marts 2003 - 22:35 #12
Ja fint, det svar fortjæner ikke points, men du svarede ærlit og hurtigt....såååå.... Her er de...!
Avatar billede bredker Nybegynder
18. marts 2003 - 22:38 #13
Takker>skulle det være en anden gang
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2003 - 23:42 #14
1000 Mbit = 125 MB/sek

Din harddisk yder nok ikke mere end 50-75 MB/sek

Hvad er problemet? Det kunne være du skulle investere i bedre netværkskabler hvis din forbindelse er langsommere end dine HD's ;)
Avatar billede trille Nybegynder
18. marts 2003 - 23:45 #15
Vil give el-barto ret ...med undtagelse af at Ethernet protokollen samt TCP/IP giver et overhead på sådan cirkus 30-40% så man kommer nok nærmere op omkring de 80 MB/sek - men med en FDX vil man kunne toppe 160
Avatar billede larildsen Nybegynder
18. marts 2003 - 23:50 #16
Kom tilfældigvis til at se denne lukkede diskussion.
Hmmm.... hvis din PC er så hurtig at 1000Mbps ikke er hurtigt nok, så kan IDE heller IKKE følge med, idet IDE IKKE kører 1000Mbps - Så det......
Og selv den hurtigste Desktop idag kan alligevel ikke følge med, ligegyldigt hvor hurtig en CPU den har, idet 32 bit PCI bussen er for langsom til at følge med et professionelt 1000Mbps kort, idet 32 bit PCI bussen "kun" kan overføre ca. 2000 i/o operationer per sekund, men det er også rigeligt, hvis man kun har en enkelt IDE disk eller 2, idet en typisk IDE disk kan udføre maksimalt 150 i/o operationer per sekund, og på Windows (NT/2000) er disse på max 64 KB = 150*64KBps=75Mbps hvilket er langt mindre end 1000Mbps.
Læg mærke til forskellen på Kb og KB, hvor Kb er kilo-bit og KB er Kilo-byte,
en byte=8bit

Bare lige min kommentar