Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 11:53 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

Pornosider popper op ind imellem

Med jævne mellemrum poper der en 2-3 pornosider op på min skærm - selv om jeg bare sidder på "alm." sider.

På et tidspunkt var der pludselig blevet oprettet et ikon, der hed "Big Tits" på mit skrivebord og jeg smed det ud med det samme. Men der må ligge noget af det endnu. Jeg fjerne de det også fra min startmenu, men de popups kommer stadig. Jeg HAR fjernet temporary files og cookies og kørt adaware og søgt på anden vis.

Der må ligge et eller andet godt skjult, for de popper stadig op. Jeg skulle nok have afindstalleret "Big Tits" (hvis det kunne lade sig gøre) istedet for bare at slette ikonet, men det er for sent nu.

Hvordan finder jeg frem til resten af programmet og får det slettet?
Avatar billede resten Nybegynder
15. marts 2003 - 11:55 #1
Skriv regedit i "kør" og søg på Big Tits slet så alt det du kan finde.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 11:57 #2
Download Ad Aware fra www.lavasoftusa.com, installer og scann, den fjerner det meste af den slags
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 11:57 #3
bufferzone>>Prøv at læse indlægget først.*S*
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2003 - 11:58 #4
lige et citat fra hans spg. til bufferzone: "Jeg HAR fjernet temporary files og cookies og kørt adaware og søgt på anden vis."
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 11:58 #5
Jeg HAR prøvet Adaware - og jeg har også søgt i "kør" - uden resultat.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2003 - 11:58 #6
okay, lidt for langsom der
Avatar billede dah Nybegynder
15. marts 2003 - 11:59 #7
http://download.com.com/3000-2144-10045910.html download det her program, det fjerner alt spyware og adware.. og det virker
Avatar billede resten Nybegynder
15. marts 2003 - 11:59 #8
Og du har også søgt på dit C drev efter alt der hedder "Big Tits" ?

Og ikke fordi dette program vil hjælpe nu men til fremtiden så prøv www.admuncher.com det fjerner alt pop up + div.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 11:59 #9
Prøv at kigge lidt her:
www.spywarefri.dk
Avatar billede thesqunk Nybegynder
15. marts 2003 - 12:00 #10
start > kør > msconfig [tryk enter] > fanebladet "start" prøv at se om der er hak i noget "støv" fjern et evt. hak!
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 12:01 #11
pallemanden>> Har du overvejet at bruge Ad-aware?
LÆS DOG HVAD MANDEN SKRIVER ; INDEN I POSTER LINKS TIL AD-AWARE !!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 12:02 #12
Prøv næste gang de popper op , at skrive hvad de hedder , det gør det lidt nemmere at finde dem.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 12:04 #13
Det er forskellige sider hver gang.

Jeg HAR fjernet programmet fra start. I starten havde var det nemmelig også blevet installeret som startside, men det fik jeg slettet. Det er de skjulte rester af programmet, jeg ikke kan finde.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 12:05 #14
Øv, jeg gnider lige søvnen ud af øjnene
Avatar billede thesqunk Nybegynder
15. marts 2003 - 12:05 #15
ctrl+alt+del kører der noget her?
Avatar billede kick Nybegynder
15. marts 2003 - 12:05 #16
Få fat i en pop up stopper,så slipper du for alt l*rt.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 12:11 #17
Jo, kick, men det fjerner jo ikke programmet fra min computer.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 12:12 #18
thesqunk>Nej, der kører ikke noget, der ikke skal.
Avatar billede krusnof Nybegynder
15. marts 2003 - 12:12 #19
www.southbaypc.com/noads er et gratis og meget effektivt program til fjerning af popups
Avatar billede thesqunk Nybegynder
15. marts 2003 - 12:17 #20
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 12:17 #21
Prøv at gå ind her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Hent Spywareblaster og Spybot , Spybot finder sommetider noget Ad-aware ikke gør , og Spywareblaster holder skidtet ude af din maskine.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 12:30 #22
OK, nu har jeg prøvet Spybot. Den testede maskinen og slettede 10 "ting". Om den, jeg søgte efter er iblandt er svært at sige, da jeg jo ikke ved hvad den hedder eller hvor den ligger.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 12:33 #23
Det kan kun tiden vise.*S*
Du kan samme sted finde online virusscannere og trojanerscannere , det er en god idé lige at få det hele tjekket igennem.*S*
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 13:01 #24
Ja, det er det vist, fromsej.

Lige et dumt spørgsmål : Hvis man nu vælger at tage den store oprydning og genindlæse de originale start-CD'er, så computeren bliver som da man købte den, er man så 100% sikker på, at ALT unødigt er HELT væk fra computeren?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 14:27 #25
Medmindre du har fået et eller andet rigtig ondskabsfuldt ind , så burde alt være væk.
Bootsector virus f.eks.
Men er det ikke drastisk , hvis det andet har hjulpet?
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 17:48 #26
Jo, men det har det desværre ikke :-(
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 19:24 #27
Prøv at se om der er hjælp at hente her:
http://bellsouthpwp.net/j/d/jdloop/johnloop/browserhijack.htm
Ellers næste gang der kommer sådan en satan , så skriv URL ned og læg den her.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 19:25 #28
Hvis du skal den store tur rundt , er du nok nødt til at formatere din HD.
Hvilket styresystem har du?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 19:26 #29
Men ikke give op endnu , der er lang vej inden vi kaster håndklædet.*S*
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 19:29 #30
Jeg bruger windows ME. Jeg har én gang tidligere "taget den store tur". Det er godt nok længe siden, men jeg synes at huske, at jeg bare satte CD'erne i, og så var det lige ud af landevejen.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 19:41 #31
Her er et par af de sider, der er poppet op i dag :

www.wildrhino.com
www.sexarena.org
okporno.com
mrskin.nudesonline.com

Jeg ved ikke hvad der aktiverer dem, for de kommer pludselig ud af det blå og uden at man er gået ind på en ny side på nettet.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 19:43 #32
Sexarena siger mig et eller andet.
Jeg sætter den store jagt igang nu*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 19:51 #33
http://www.doxdesk.com/parasite/
Prøv lige her , hvis du ikke allerede har gjort det.
Den tjekker din browser for snavs helt automatisk.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 19:59 #34
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 20:05 #35
Det du skal lede efter er offshoreclick , offshore og arena.
Brug regedit og slet alle nøgler der hedder sådan.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 20:14 #36
Men prøv om regclean kan gøre det for dig.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 20:23 #37
En lang smøre , men offshoreclicks er der.
http://www.spywareinfo.com/yabbse/index.php?action=search2
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 20:24 #38
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 20:28 #39
Når du har hentet og kørt Hijackthis , skal du holde ørene meget stive med hensyn til hvad du sletter , men offshoreclicks kan du roligt slette , det er den der laver balladen.*S*
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 20:30 #40
regclean checkede maskinen og "fixede" fejl. Den viste dog ikke, hvad det var for fejl.

....men sexarena og okporno-siden har lige været på besøg igen.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 20:34 #41
Der findes noget i registreringsdatabasen, der hedder "ARENA.BAT".
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 20:34 #42
Har du prøvet med Hijackthis?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 20:38 #43
Det skulle ikke undre mig om det var Arena.bat der var årsagen , eller en af dem.
Lav en sikkerhedskopi af din registreringsdatabase , og prøv at slette den nøgle med arena.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 20:41 #44
OK. Så må tiden igen vise, om det var den, der var årsagen. Jeg må gå nu, men tak for hjælpen :-)
Avatar billede pallemanden Nybegynder
15. marts 2003 - 20:42 #45
Forresten....jo, jeg prøvede også Hijackthis, men der var ingen ting der lignede det, jeg ledte efter.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. marts 2003 - 20:42 #46
OK , ellers vender du tilbage , men prøv Hijackthis i mellemtiden.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. marts 2003 - 09:43 #47
Når ens browser er blevet hijacket så står man over for en meget vanskelig opgave. Hijacking kan give sig udslag i at man enten får en påtvunget startside (som regel porno) eller at man får det lige som dig, de evige popups fra andre sider (også ofte porno). Det er nemlig ikke "almindelige" popups, som kan fjernes med popup-killers. Vær på vagt over for de skumle sider på nettet.

Du har selvfølgelig været inde og se hvad der starter op sammen med windows og du har vel også haft systemgendannelse deaktiveret da du kørte Norton. De to ting er i hvert fald det fundamentale. Deaktivere systemgendannelse er også en god ting når du kører Hijackthis som er nettets bedste værktøj mod den slags. Problemet er at der ligger noget i din registreringsdatabase som er svært at finde og hvor de fleste værktøjer i øjeblikket ikke er gode nok. Den nyeste malwareteknik er bedre. Foreløbig kan du prøve at kigge i registreringsdatabasen og se om der ligger noget der ligner som kan henføres til dine porno"venner". Giver det ikke noget resultat må du bruge opskriften fra den amerikanske side spywareinfo. Den skal følges meget nøje og ofte giver den alligevel ikke det ønskede resultat. Men foreløbig Held og lykke. Jeg føler med dig. Jeg kan iøvrigt fortælle dig, at nogle af os på danske Spywarefri.dk vil lade os hijacke frivilligt engang her i 2003 for at se og det er muligt at finde/fremstille noget godt værktøj, men det hjælper dig ikke nu.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. marts 2003 - 09:53 #48
Hvis alt mislykkes så spørg hos "Big tits" før du tænker på formatering. Du har jo alt at vinde.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. marts 2003 - 10:14 #49
Når du nu engang har fået skidtet fjernet, så ville jeg hvis jeg var dig hente SpywareBlaster som fromsej nævnter. Den havde nemlig afvist pornosiden og slet ikke lukket noget ind. Det kan jeg se ud fra databasen. Jeg bruger også SpywareBlaster.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. marts 2003 - 21:23 #50
Hvordan gik det , fik du has på svinet?
Avatar billede pallemanden Nybegynder
17. marts 2003 - 08:43 #51
Det virkede ikke, så jeg opgav og geninstallerede mit system for at få ryddet op i alt skidtet. Jeg har accepteret fromsejs svar som tak for mange gode forslag.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 15:04 #52
Tak for points.*S*
Sørg nu for at få installeret Spywareblaster , så burde du slippe for den slags fremover.
http://www.wilderssecurity.net/spywareblaster.html
Programmet er nemt at bruge , hvis du er i tvivl spørger du bare.
Husk at holde det opdateret.
Avatar billede pallemanden Nybegynder
17. marts 2003 - 17:35 #53
OK, fromsej - man må jo lære af sådan nogen irriterende problemer....

Men det er godt at være "kørende" igen uden de problemer - og nu er jeg i øvrigt også sluppet af med det ellers umulige problem omtalt i denne tråd :

http://www.eksperten.dk/spm/309615

Det kunne åbenbart kun ellimineres på den måde, men nu er det heldigvis væk. Så det er jo ganske rart.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. marts 2003 - 17:39 #54
Ja , der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget.*S*
Avatar billede rally Nybegynder
17. marts 2003 - 18:20 #55
Allerførst : Fromsej, du er s.. en ihærdig fyr. (velfortjente point)
Pallemanden (& andre) : Husk bare, at det sjældent hjælper noget, hvis I ikke deaktiverer (active-/java-) scripting m.m., for så ryger det direkte ind på jeres "lystavler" igen, næste gang I kommer ind på en lunken website. ;-(