Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
13. marts 2003 - 14:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Remote administration til Win2k.

Hej.
Jeg vil hører om der er en mulighed for at genstarte servere og services på en win2k server over et netværk?

fx en måde i vb...
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2003 - 14:34 #1
Ja ved f.x. at remote styre den med VNC. og logge på dit remote skrivebord. Så kan du se alt.
Jeg er lidt i tvivl  om du kunne bruge terminal services over internettet, men du kan ihvertfald bruge det på dit lannetværk.
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
13. marts 2003 - 14:41 #2
Over tin netværk ikke via et program! Der er 1000 programmer der kan remote skrivebord... Jeg skal kunne det gøre det fra vb eller en dos prompt...
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
13. marts 2003 - 14:42 #3
jeg mener selvfølgelig dit og ikke tin...
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2003 - 14:53 #4
Lyder som om du skulle arbejde med linux i stedet, hvis du vil scripte dig til alting.
Hvis du installerer teminal services på serverne og opretter den client diskette, får du til enhver tid adgang fra en anden lokal pc ved at installere disketten der. Du klikker bare på et ikon så er du på serveren.
Kan det blive nemmere?
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
13. marts 2003 - 14:58 #5
Er det ikke lidt et dumt svar, af skifte til linux... Det er jo ikke løsningen på mit spørgsmål vel... Lige meget om jeg skifter til linux er det stadig noget jeg skal bruge... Jeg skal kunne gøre det i ren tekst ingen programmer.
Avatar billede ratchsak Nybegynder
28. marts 2003 - 12:49 #6
Du kan benytte programmet RemotelyAnywhere. Det giver mulighed for at starte og stoppe services, og reboote maskinen. RA har også sit eget script sprog så du evt. kan automaticere opgaver.
Du kan hente en demo på http://www.remotelyanywhere.com
Avatar billede pjatmadsen Nybegynder
12. november 2004 - 19:03 #7
Lukket