Avatar billede driis Nybegynder
12. marts 2003 - 14:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konsol applikation i full screeen

Hvis jeg har en Windows konsol applikation, hvordan kontrollerer jeg så, via koden, om programmet vises i full screen eller som et konsol vindue ?
Avatar billede abpdk Nybegynder
13. marts 2003 - 09:21 #1
Avatar billede driis Nybegynder
13. marts 2003 - 16:37 #2
Den sender en key event om, at der er trykket på ALT+Enter (genvejen til fuld skærm i et konsol vindue), så det er ikke så elegant - f.eks; Hvis jeg ønsker at programmet kun skal køre i fuld skærm, og brugeren i forvejen starter det op i fuld skærm, så vil koden bevirke, at der skiftes til vindue i stedet.

Endvidere skal der laves om på koden for at den virker i Windows XP - iflg. MSDN Library er keybd_event erstattet af SendInput i Windows 2000 og XP.

Så jeg kunne godt tænke mig, hvis der kunne findes en anden løsning ... forslag, anyone ?
Avatar billede segmose Nybegynder
13. marts 2003 - 17:05 #3
Gå ind i egneskaber for konsol iconet og skriv full screen?
Det kræver naturligvis at du ikke starter programmet fra en allerede åbnet konsol.

Ellers må du forespørge windows om den nuværende tilstand for denne application og så evt. sende eventet det også fyres af alt-enter.
Avatar billede benjamin_ Nybegynder
14. marts 2003 - 10:13 #4
er det i orden at man kan se vinduekanten ???
Avatar billede driis Nybegynder
14. marts 2003 - 16:03 #5
benjamin_ >> Nej, det skal være fuld skærm - altså så det "ser ud som" en maskine startet op i DOS.
Avatar billede driis Nybegynder
18. marts 2003 - 17:15 #6
Jeg bruger abpdk's forslag, selvom jeg gerne ville have haft noget mere anvendeligt.