Avatar billede collin Nybegynder
10. november 2000 - 09:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

DOS Interlink

Nu findes der ingen kategori for DOS så jeg lægger spørgsmålet her. Jeg har forbundet to maskine med parallel kabel begge med MSDOS 6.22 fordi kun den ene har en CDRom og jeg vil sætte win95 op på den der ikke har CDRom. Har sat Interlink op og det virker fint; clienten kan se alle drev i serveren og har fået tildelt drev bogstaver. Ved at skrive dir F: kan man få oversigt over hvad CDRomen indeholder. Men - drevet kan ikke sættes i gang fra clienten. Der kommer bare en melding om at drevet er ikke er klar eller at den er ugyldig og så kan man vælge Afbryd foRsøg igen eller Fejl. Jeg har tænkt at det måske var fordi man er nødt til at indlæse cdrom drivers også på client maskinen og forsøgt også at gøre det men boot processen ledte ikke længere end på client maskinen så det aborterede. Der må da være en løsning på det men hverken hjælp filerne eller manualerne synes at give noget detaljerede oplysning.
Avatar billede skysurfer Nybegynder
10. november 2000 - 09:22 #1
Hvorfor kopierer du ikke bare cd - rommen ned på din server hdd, og så installerer derfra???

/skysurfer
Avatar billede snowball Novice
10. november 2000 - 09:26 #2
En anden, godt nok lidt besværlig men i hvert fald hurtigere, løsning ville være bare og flytte cd-rom drevet !!!

Snowball
Avatar billede scb Praktikant
10. november 2000 - 11:17 #3
Er det en \"hjemmebrændt CD\" ?
Ofte kræver den slags, windows drivere for at kunne læses, prøv evt med en anden ikke hj.br. CD
-SCB
Avatar billede blood Nybegynder
10. november 2000 - 11:54 #4
Når jeg har brugt interlink til at instalere windows95 på en pc uden cd har jeg enten ikke kunde dele mit cd-rom drev eller ikke komme ind på det!!!

Som skysurfer siger skal du kopier alt hvad der er i mappen win95 på cd-rom drevet ind på ex: c:\\win95 og derefter kopier det over på den anden pc
Avatar billede collin Nybegynder
14. november 2000 - 10:22 #5
scb - Nej den er ikke hjemmebrændt.
Problemet med at kopiere mappen ned på serveren er at den er en gammel maskin som næsten ikke har plads til det. Og klienten er endnu ældre og har ikke fysiske mulighed for cdrom drev. Jeg har så nu forsøgt med en Zip drev men stadig uden held. Det kan vel ikke være andre mulighed end at skabe plads på serveren til at kopiere mappen Win95. Der har før været WIn95 på client maskin så det er en mulighed