Avatar billede nmr Nybegynder
09. november 2000 - 21:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

At flytter email attachments til et hvilket som helst windows bibliotek

Hvem har eller kan lave et et program som flytter en attachment fra en given indbox-undermappe i \"Outlook\" eller \"Outlook Express\" til det bibliotek som måtte stå i \"subjekt\".

Hvis \"Subject\" på en mail fx er \"move-it c:\\indbox\\attachments\\\" og mailen ligger i \"InBox\\ToBeMoved\" så vil programmet (når det kaldes) flytte attachments fra denne mail til c:\\indbox\\attachments\\

Avatar billede shjdsi Nybegynder
09. november 2000 - 21:58 #1
Hvis du har Outlook 2000 kan du måske løse opgaven med \"Rules Wizard\" under menupunktet \"Tools\", hvis ikke skal du nok igang med at scripte i vb.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
09. november 2000 - 22:49 #2
Er dette en studenteropgave? Der var et identisk spørgsmål fra \'belso\' med 500 point, men det forsvandt ejendommeligt hurtigt(!?)
Avatar billede nmr Nybegynder
10. november 2000 - 09:25 #3
jespernaur: Studenteropgave...? Jeg søger blot en løsning. Har du et bud har jeg intet imod at du er student - og da også gerne en der vil have (små) penge !

shjdsi: Ok, det er et kontant bud. Nej, jeg har ikke Outlook 2000 (men må da nu overvejde det!). Jeg ser på det i løbet af de næste uger (og vender da tilbage)

Avatar billede lens Nybegynder
13. november 2000 - 19:05 #4
Lyder som om det kunne bruges til spredning af \"kærligheds virus\" :-)
Avatar billede lens Nybegynder
13. november 2000 - 19:05 #5
fy skamme!
Avatar billede shjdsi Nybegynder
13. november 2000 - 19:25 #6
og så snakker vi ikke mere om den sag !!!!!

Avatar billede nmr Nybegynder
14. november 2000 - 10:30 #7
Sikke noget forfærdeligt sludder.
Hvis jeg kunne lave en virus så kunne jeg vel også løse det lille problem...

Nej, det handler om at kunne opdatere og vedligeholde en web-site via e-mail.
Man sender en attachment og den lægges automatisk på Internettet. Altså et helt legitimt behov, og jeg må påpeger at alle jeres kommentere om ditten og datten, som ikke henvender sig til det stilede spørgsmål da må være udtryk for et cirkus... som for mig til at tænke på at I blot ikke har bedre ting at bruge jeres oceaner af tid på... ...(?)

Er I til noget eller ej ?
Avatar billede shjdsi Nybegynder
14. november 2000 - 11:16 #8
Det er bestemt ikke fordi dit spørgsmål ikke bliver taget seriøst.

fra vb script kan du via outlook folder.items objektet, læse subject linien. Så har du din sti, derefter kan du lave en atachment saveas, jeg ved ikke lige hvordan da jeg ikke har prøvet det. Men det burde være relativt enkelt at programmere sig ud af.
Hvis du planlægger at bruge outlook 2000 er der masser af oplysninger omkring dette i online hjælpen til vba.
Men jeg har sgu desværre ikke tid til at kode en et svar til dig lige nu.
Derfor også kun kommentar.
Avatar billede nmr Nybegynder
14. november 2000 - 11:25 #9
Ok, tak for at mit spørgsmål tages seriøst.... Jeg forstår nu at det ikke er lige til!

Dvs. \"det burde være relativt enkelt at programmere sig ud af\"... Jeg forstår, men det er ikke lige min stærke side da jeg er politisk rådgiver og ikke programmør...

Og, jeg har da fuld forståelse for, at du \"ikke har tid til at kode et svar lige nu\". Men skulle du - på et tidspunk - have \"tid\" ville jeg da værdsætte det... :-)

Jeg prøver forsat at finde en løsning... Måske der er en som er enig i at det ville være en \"smart utility\"...

Avatar billede shjdsi Nybegynder
14. november 2000 - 11:35 #10
Der findes mange alternative tools til Outlook og windows i almindelighed.
Måske en workaround kunne være at kigge på download.com ved at søge på outlook, eller en macro generator af en eller anden art.
Avatar billede nmr Nybegynder
14. november 2000 - 11:53 #11
Tak for hjælpsomhed... Jeg ser lidt nærmere på Outlook 2000\'s Help - og søger iøvrigt lidt her og der...
Avatar billede grabit Nybegynder
17. november 2000 - 14:21 #12
Jeg vil gerne lytte med her...
Avatar billede nmr Nybegynder
28. maj 2001 - 15:59 #13
Jeg gentager nu spørgsmålet, men med 1400 point for en løsning som er til at implementere (med IT viden på \"lidt over middel\" bruger niveau).