Avatar billede dat11 Nybegynder
11. marts 2003 - 01:05 Der er 3 kommentarer

trådløst netværk

jeg skal bruge en masse info om trådløst netværk, de forskellige former for trådløst netværk (peer to peer, acces point, trådløst netværk med flere bygninger), fordele og ulemper ved trådløst netværk. Sikkerhedsproblematikker, og løsninger til disse.
Et implementeringsforslag der også indeholder omkostninger.
Avatar billede ctacta Nybegynder
11. marts 2003 - 02:36 #1
Jeg tror du skal have fat i en konsulent hos Cisco, du kan da ikke forlange at få en løsning uden at komme med en kravspecifikation???

Generelt taler man om 2,4 og 5,0 Ghz båndet. Og hastigheder fra 11 - 54Mb.
(ja og helt ned til 1,5Mb ved dårlig forbindelse / lang afstand).

Bedste sikkerhed opnåes ved at have en Radius server, WEP er for dårligt, til at validere brugerne. Ligeledes at bruge MAC filtrering, men det er noget bøvl rent administrativt. Radius findes der gode Enterprise løsninger til.

Held og lykke!

PS: Jeg vil gerne vide alt om havregryn, jeg skal bruge alle informationer, typer og lande de fremstilles i. Fordele og ulemper, samt have et løsningsforslag til hvordan jeg bespiser familien, herunder budgetforslag.

Kan du høre hvor tosset dit spørgsmål lyder?
Avatar billede dat11 Nybegynder
11. marts 2003 - 12:28 #2
mit spørgsmål kan der ikke være helt svært at svare på da jeg går ud fra at der må være mange der ved en del om emnet, i hvertfald, de forskellige former for trådløs netværk og lidt om sikkerheden.
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2003 - 13:24 #3
Sikkerheden er groft sagt elendig! så er det sagt, hastigheden er ikke verdensbedste. det var ulemperne

fordelene er flesibilitet