Avatar billede lars_munk Nybegynder
14. august 1999 - 13:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Problem med harddiske

Jeg har sat en lille harddisk i min pc (1.2 GB). Efter hvad jeg ved burde Windows selv finde den. Det gør Windows imidlertid ikke. Det underlige er, at BIOS sagtens kan se den.

Hvordan får jeg Windows til at finde harddisken??
Avatar billede davs Nybegynder
14. august 1999 - 13:48 #1
Er der en partiotion på den ?

Hvis der ikke er det kan windows ikke finde den.

Du kan bruge f-disk, fra en start diskette (eller dos diskette) til at oprette en partition med.
Avatar billede lars_munk Nybegynder
14. august 1999 - 14:24 #2
Sorr, men jeg er ikke den store pc haj...Hvad er en partiotion?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
14. august 1999 - 14:53 #3
En harddisk kan deles op i "partitioner" altså det gør at en harddisk bliver delt op i "kasser" kan man kalde dem. Det gør du med et program der hedder F-disk (der findes også andre programmer til det, men dette program følger med ms-dos). Det kan du gøre ved at trykke på start og luk computeren og vælge genstart computeren i Ms-dos tilstand. når du så kommer ud i dos skriver du fdisk. derfra skal du bare følge instruktionerne på skærmen. Du skal dog lige huske at starte med at vælge hvilken harddisk du vil partitionere.

Rasmus
http://www.rasmusr.suite.dk (PC hjælp)
Avatar billede davs Nybegynder
14. august 1999 - 15:55 #4
Hej Rasmus...

Du skal da også altid blande dig, og ja det er rigtigt hvad du siger rasmus. Lars hvis du ikke forstår det, må du jo bare skrive igen.

Avatar billede rasmusr Nybegynder
14. august 1999 - 17:33 #5
hehe. Du må da gerne få pointsne hvis du så gerne vil have dem davs. Jeg har regeligt af dem!!!

Rasmus
Avatar billede davs Nybegynder
14. august 1999 - 19:50 #6
Rasmus undrer sig stadig over hvem jeg er... - Dette handler ikke om de point der er givet, men om svaret til Lars.

(hehe, og om rasmus kan gætte hvem jeg er... - Rasmus du kender mig nemlig godt...)- Razzer "UpZ"
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
14. august 1999 - 21:57 #7
Kommentar til Rasmusr >> Din HP bør du ændre da det tager alt for lang tid at loade den !!!!
Max ventetid bør være 10 sek....
og brug af flash, bør ikke være et krav !!!!

Lars >> Undskyld, at det ikke er til dig !!!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
14. august 1999 - 23:07 #8
Midgaardsorom > Så er det fordi du ikke havde flash plugin'en inden du gik ind på min side! Flash filerne fylder ikke mere en 21,2 KB TILSAMMEN! så f.eks. siden med løste opgaver fylder kun 7,23 KB.

Jeg ved godt at siden ikke burde være lavet med flash, men det er fordi jeg var ved at finde ud af hvad der var af funktioner i flash derfor lavede jeg en side med det. Det bliver da også lavet om på et tidspunkt men det må vente lidt da jeg ikke har så meget tid tilover til sådanne småting (Det er jo ikke gennem hjemmesiden jeg får kunder)

Rasmus

Rasmus.
Avatar billede davs Nybegynder
15. august 1999 - 04:46 #9
Til Lars og Rasmus...

Det med flash, vil jeg mene det bare er et spørgsmål om tid, inden det bliver standard i en hvilken som helst browser.

Jeg bruger det også på min site, og jeg har kun haft en der klagede over det, og det var fordi han var mac bruger, og på det tidspunkt, var flash ikke kombatibelt med Mac, det er den idag...

Eftersom 138.861.638 brugere har downloadet flash må der da være noget i det, som får øjene op, selv på micor$oft.

/jimmi - www.anmeldelser.net
Avatar billede rasmusr Nybegynder
15. august 1999 - 21:56 #10
hmmm. bliver det ikke accepteret?
Avatar billede lars_munk Nybegynder
16. august 1999 - 05:02 #11
nope...problemet er jo ikke løst!!!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
16. august 1999 - 15:25 #12
Hvis det ikke hjælper det jeg har skrevet så afvis mit svar. hvis det er fordi du ikke helt er med på hvor eller hvad det er du skal gøre så skriv det så kan følge med i hvad der sker ;o)
Avatar billede rasmusr Nybegynder
16. august 1999 - 15:26 #13
hov der skal liiige et: "vi" ind i det jeg har skrevet.
Avatar billede lars_munk Nybegynder
17. august 1999 - 01:01 #14
ok rasmusr...hvis du giver mig en trin-for-trin vejledning i hvad jeg skal gøre (og det virker) er points dine, k?
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. august 1999 - 10:50 #15
Hej Lars
Start menu->Programmer->MS-DOS-prompt(eller Start menu->Kør "command") skriv "fdisk". her taster du 5, vælg den harddisk du vil partitionerer. Tast 1 for at oprette en partition, tast 1 igen får at oprette en primær partition.
angiv størrelse og tast ESC får at afslutte.

(hvis du ikke kan vælge menupunkt 5 så start med en boot disk og prøv igen)

Jinxed : )
Avatar billede lars_munk Nybegynder
17. august 1999 - 12:41 #16
Hej Jinxed

Se det var det jeg havde brug for...
Lav et svar jeg kan acceptere og du vil få points

Lars
Avatar billede jinxed Nybegynder
17. august 1999 - 13:06 #17
Prøv lige om det virker inden du accepterer (hvis du ikke allerede har prøvet)

Jinxed : )
Avatar billede stcl Nybegynder
17. august 1999 - 14:41 #18
Hvis du har en ny fdisk skal du når du starter fdisk først svare på om du vil bruge store HDer (over 2GB) - Hvis du køre win 95 så er det lige meget, men helst J (ja) Hvis du har win 98 så svar J. hivs NT så svar N.
Hvis fdisk ikke kan finde din "nye" HD så er det for de den ikke er sat op i BIOSen, og dette gør du ved at trykke på "delete" når PCen er færdig med at tælle RAM op, men her skal man ikke rode alt for meget rundt, så hvis det bliver et problem så skal du bare skrive igen.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
17. august 1999 - 15:11 #19
Du skal også lige huske at formatere din harddisk bagefter. Det kan du gøre inde i windows ved at højreklikke på den og vælge formater ;o)

Ok du manglede bare lidt vejledning men det kunne jeg jo ikke vide før du sagde det.

Fino!

/Rasmus
Avatar billede lars_munk Nybegynder
17. august 1999 - 16:13 #20
Til Jinxed

Jeg har prøvet og de drevet virker perfekt...thanx

Til rasmusr

Sorry. Skal prøve at være mere præcis i min formulering næste gang, k?

Lars