Avatar billede jorgen9 Nybegynder
09. marts 2003 - 19:34 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Bundkort

Jeg har sat et nyt bundkort fra epox 4GEA+ og ny prossesor intel 2,533ghz, problemet er når jeg tænder comp skriver den no drive til primary og secundery master og slave, her efter prøver den at starte raid utility men kan ikke finde driver og her sker der så ikke mere, comp vil intet, jeg har fået en cd med driver med bundkortet men jeg kan jo ikke bruge cden når jeg ikke kan få gang i comp. jeg har sat min hard disk fra min gamle comp med windows xp til, kan det have nogen indflydese på mit problem, jeg tror selv at det er i bios der er noget galt men jeg er ikke så skrap til det med comp endnu så jeg vil ikke pille ved noget jeg ikke ved hvad er, håber der er nogen der kan og vil hjælpe mig !
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 19:37 #1
Du skal ind i bios i den første menu, og der skulle være en knap der hedder "auto detect". Tryk på den og så om den ikke finder dine drev så.
Og med mindre det er samme bundkort der er i din gamle computer er du nød til at køre en reapir på din XP:
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 19:44 #2
Og du er sikker på du har jumpet dem rigtigt?
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 19:51 #3
er det dette???  http://www.edbpriser.dk/
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 19:52 #4
hvis det er dette kan du klikke oppe i toppen af billedet hvor der står guide der står gode ting til dit kort  http://www.edbpriser.dk/
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 19:52 #5
Hvilket lrd *S*, det tror jeg ikke;)
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 19:54 #6
ups det fandt ikke kortet men skriv navnet på kortet(epox 4GEA+) så kommer der en liste med det kort. Vælg dit på listen og klik så på guide
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 19:55 #7
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 19:57 #8
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 20:02 #9
lrd>>Hvis du vil linke til EDBpriser link skal du højreklikke og trykke egneskaber for at få den fulde adresse;)
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 20:03 #10
ok tak min ven.... *SS*  her er lidt mere  http://www.tweak.dk/test123.php
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 20:03 #11
Hvad skal han med alle de link's der lrd? De viser jo bare hvad det kan?
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 20:04 #12
nu får jeg sq oz lyst til en nyt Mobo *SS* Har et ECS K7S6A
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 20:05 #13
Ja, jeg gad også godt have nyt:) men hellere et GeForce4ti4200;)
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 20:05 #14
*GGG* sådan et har jeg øv bøv
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 20:06 #15
hvilket ville du vælge til en Amd Athlon xp 2000+? sorry for spam
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 20:49 #16
lrd>> har du icq?
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 20:51 #17
bruger ikke det skidt hvorfor min ven??
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. marts 2003 - 20:52 #18
For ikke at spamme personens spørgsmål her.
Avatar billede lrd Nybegynder
09. marts 2003 - 20:56 #19
nåå ja sorry *SS*
Avatar billede jorgen9 Nybegynder
09. marts 2003 - 22:18 #20
jeg har forsøgt det som du mente kunne hjælpe geforce3, men nej det virker desvære ikke, jeg kan ikke få den igang, den vil ikke boote op fra min xp cd den stopper samme sted hver gang, jeg har været inde i bios som du skrev og den finder godt nok min hardisk og cd romdrev, jeg må nok vente til imorgen og så ringe til shg hvor jeg har kortet og så håbe de kan hjælpe mig, tak for hjælpen