Avatar billede kainunicorn Nybegynder
07. marts 2003 - 17:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installering af grafikdriver, fejl 10

Jeg har lige installeret Win XP og vil nu installerer driver til mit grafik kort ASUS V7100 med Nvidia's geforce 2 mx/mx 400, jeg har fundet ASUS's driver til XP, microsoft's driver til XP og Nvidia's driver til XP. Hvergang jeg prøver at installerer nogle af driverne får jeg beskeden "Enhed kan ikke starte (kode 10)".
Hvad gør jeg????
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2003 - 20:02 #1
Enhed kan ikke starte (kode 10) - denn besked plejer at betyde at maskinen skal genstartes før den rigistrerer den ny driver.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2003 - 20:08 #2
Prøv lige at cheke at kortet sider ordentlig i bundkortet
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2003 - 20:11 #3
her er beskrivelse af hvad den fejlkode betyder: Code 10
If the device has a "FailReasonString" value in its hardware key, that string is displayed as the error message. The driver or enumerator places this registry string value there. If there is no "FailReasonString" in the hardware key, the following generic error message is displayed:

This device is either not present, not working properly, or does not have all the drivers installed. (Code 10)

Try upgrading the device drivers for this device.
Solution button: Update Driver

To resolve this error code, make sure the device is connected to the computer correctly. For example, make sure all cables are plugged in fully and that all adapter cards are properly seated. Follow the suggested solution button and update the device driver. It may be possible to remove the device and redetect it using the Add New Hardware wizard.