Avatar billede pxq.dk Nybegynder
07. marts 2003 - 15:11 Der er 11 kommentarer

Auto op msg

Jeg har i det seneste stykke tid siddet en hel del tid ved IRC .
Jeg har lavet channel til vores kaln og nu skal den til at sættes ordentligt op. Jeg har selv lavet nogle scripts, men er stadig lang fra færdig !

Mit næste projekt er et auto op msg script. Det skal virke sådan at når en chan op joiner vores channel får han en besked !

Jeg har fundet noget af et script her på eksperten.dk og nu leder jeg faktisk efter en der kan forklare mig det og sætte det rigtigt op !

Det jeg har fundet :

on 100:JOIN:#:{/op $chan $nick /notice $nick msg til op fx Du er admin}

Nogen der kan hjælpe ?

ps. Hvis folk har andre smarte scripts til en channel kom med så ville jeg blive glad !

På forhånd tak
#pxq // White
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 15:16 #1
Du leder nok efter noget ala det her:

on 1:TEXT:*sets mode: +o*:#n0rhede:{ /notice $nick Du er Admin! }
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 15:17 #2
Og så ændrer vi det lige så det passer til din chan =)

on 1:TEXT:*sets mode: +o*:#dinchannel:{ /notice $nick Du er Admin! }

Henrik Nørhede.
Avatar billede choker Nybegynder
07. marts 2003 - 15:18 #3
Dette script forklaret kort: Hver gang teksten 'sets mode: +o $nick' bliver skrevet i #dinchannel - noticer du personen $nick beskeden

(Glemte forresten i ovenstående eks. at sætte $nick efter +o)

on 1:TEXT:*sets mode: +o $nick*:#dinchannel:{ /notice $nick Du er Admin! }
Avatar billede pxq.dk Nybegynder
07. marts 2003 - 17:10 #4
Jeg prøver ...

Har du andre fixe ting til min channel ...

Kig ind forbi #pxq
Avatar billede pxq.dk Nybegynder
08. marts 2003 - 14:50 #5
Det virker altså ikke !!!

Nogle andre forslag ?
Avatar billede dondy_ Nybegynder
21. marts 2003 - 16:33 #6
du skal havde lavet nogen regler for hvad for nogen personer der skal være "ops". dvs de kan endten havde en tal ident eller nick ident som jeg kalder det. dvs hvis jeg nu har "knud"(meget godt navn) så siger vi han er nr 1 hver gang nr 1 join #dinchannel skal <dinbot> være smart og sige /notice daws din gamle hængerøv... det var så min måde og sige det på men hvis du ikke lig ehar fattet det skal du nok tale med mig og irc så kan jeg forklare det nærmere du kan finde mig på #dondy @ kvarknet :).... håber du bare forstod en lille bitte smule...
Avatar billede ducks Nybegynder
12. maj 2003 - 11:51 #7
ON *:OP:#:{
  notice $nick $chan Du har op!
}
Avatar billede kazie-dk Nybegynder
10. juni 2003 - 20:53 #8
dette skulle virke:

on *:join:#: {
  op $nick
  Notice $nick Du er min admin!
}

ellers saa kom forbi #Meyer @ Quakenet saa skal vi nok finde ud af noget ;]
Avatar billede kazie-dk Nybegynder
10. juni 2003 - 20:54 #9
forresten...

on *:join:<#>: {
  op $nick
  Notice $nick Du er min admin!
}

ved <#> saetter du din channel ind
for ellers goer den det paa alle de channel den har +o ved ;]
Avatar billede tatziki Nybegynder
03. juli 2004 - 19:38 #10
kazie-dk flot.. (not really) så opper den jo alle? Se her laver en bot her med userlevels osv.

on *:TEXT:!add admin *:#kanal:{
if ($adress isin %admins) {
set %admins $addtok(%admins,$3,32)
notice $nick $3 er nu admin. }
elseif (!$3) {
notice $nick Du er nød til at skrive et nick så jeg kan tilføje ham. }
else notice $nick Hov hov du! FY! Du er ikke admin... SMUT POMFRIT!!!
}

on *:TEXT:!rem admin *:#kanal:{
if ($adress isin %admins) {
set %admins $deltok(%admins,$3,32) }
elseif (!$3) {
notice $nick Du er nød til at skrive et nick så jeg kan fjerne ham. }
else notice $nick Hov hov du! FY! Du er ikke admin... SMUT POMFRIT!!!
}

on *:JOIN:#kanal:{
if ($address isin %admins) {
mode $chan +o $nick
notice $nick Nu har du fået så hold nu lidt styr på denne planet okay?! }
else notice $nick Hej med dig velkommen til $chan $+ . Håber du nyder opholdet her! (NOT!!!)
}

Være så god. Peace out! \/
                      ._.
Avatar billede tatziki Nybegynder
03. juli 2004 - 19:39 #11
Det skal lige bemærkes at jeg ikke har tjekket koden igennem...