Avatar billede piller Nybegynder
07. marts 2003 - 11:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken router?

Hej dav!
Jeg sidder og glukkker lidt på edbpriser efter en router, men kan ikke helt bestemme mig til om det skal være en:

1. D-Link DI-604
2. 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway
3. Netgear Web Safe Router RP 614

Er der nogen der har et godt råd eller link til sammenligning eller lignende? :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. marts 2003 - 11:29 #1
Jeg ville uden tvivl købe DI-604'eren.

En særdeles let konfigurerbar og klippestabil sag.

Umiddelbart virker 3Com'en også fornuftig. Jeg har testet D-link'en og 3Com'en sideløbende, og har konkluderet D-link'en simpelt hen er rarere at arbejde med.

Jeg må indskyde jeg ikke har haft fingrene i Netgear routeren. Men da netgear indtil videre ikke har imporneret mig, vil jeg slet ikke lade den komme på tale.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
07. marts 2003 - 12:06 #2
Avatar billede hcm Nybegynder
07. marts 2003 - 12:11 #3
Se evt også denne http://www.eksperten.dk/spm/324492
Menuen i 3com er lidt simpel, men der er da hvad man skal bruge. Rent prismæssigt er den jo ganske attraktiv
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. marts 2003 - 13:56 #4
Jeg bruger en Netgear traådløs router hjemme, og i forbindelse med testopsætninger på arbejde bruger jeg en alm. Netgear router.

Jeg har aldrig haft problemer med nogle af dem. De er lette at sætte op, og til almindeligt privat brug, synes jeg 3com er for dyre. Til office brug har de en masse fede features:-)

/J
Avatar billede piller Nybegynder
07. marts 2003 - 14:03 #5
Sagen er at jeg vil have mulighed for at indstille routeren helt som det passer mig, har netop brugt lidt tid på at se nærmere på D-Links umiddelbart ser den ikke ud til at have så mange indstilingsmuligheder?

Jeg tænker i den her forbindelse på port range og lignende?
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 14:06 #6
Jeg vil gerne anbefale LINK-Sys routerne
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674757891

Jeg har haft en kørende i 11 mdr uden en fejl og uden en reboot.
Den kører adsl til 4 arbejdsstationer og en http server.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
07. marts 2003 - 14:42 #7
<< arnvig
kig på den linksys jeg linker til, der har endnu flere funktioner.
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 14:46 #8
Mandrake: Jepper, den har indbygget switch (det er faktisk sådan en fætter jeg har stående, virker rigtigt godt)
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
07. marts 2003 - 15:00 #9
arnvig: den har også VPN & FireWall, samt mulighed for dedikeret DMZ port.
Avatar billede arnvig Nybegynder
07. marts 2003 - 15:06 #10
Whoops, det denne her jeg har: BEFSR41  (uden VPN og DMZ)

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674757894
Avatar billede piller Nybegynder
07. marts 2003 - 17:52 #11
Vælger at følge nanoq's råd og købe en D-Link, undersøgte den lidt nærmere, og kom frem til at den har alt det jeg skal bruge. Fandt Linksys routerne lidt for simple med for få muligheder for ekstra indstillinger...