Avatar billede kunze Nybegynder
04. marts 2003 - 09:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Plextor Burner

Hej.

Efter en formatering har jeg igen problemer med min Plextor 40x12x40.

Sidst jeg havde problemet sendte jeg en mail til Plextor's support og de sagde at jeg skulle opdate et eller andet.
Jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var :-(
Der var tale om en driver, altså ikke firmware på brænderen eller BIOS.
Ordet "BUS" indgik vist.

Jeg har lige opdateret til den nyeste VIA 4in1, det hjalp ikke. Det tager stadig 7 minutter og 138 undgåede buffer-underruns at brænde en CD!

Hvis jeg udfører en "Fastslå maksimal hastighed" i Nero, så ender den på omkring 85x, så den kan sagtens læse data'en, lader det til.
Problemet er at min "Brugt læse buffer" ryger op på 100 %, så falder den til 0 %. Igen op på 100%, så falder den igen. Sådan fortsætter den.
Min maskine er hurtig nok, men det lader til at den ikke kan overføre data'en til brænderen. :-(

Mvh
Kunze
Avatar billede dreamless Nybegynder
04. marts 2003 - 09:10 #1
Lyder som et buffer underrun problem, prøv at hente de nyeste drivere til brænderen på http://www.plextor.be/English/technical/technical_download.html
Avatar billede kunze Nybegynder
04. marts 2003 - 09:13 #2
Det er ikke det.
Det var en 3. parts driver der skulle til :-)

Men jeg prøver da lige alligevel, senere i dag.

Mvh
Kunze
Avatar billede dreamless Nybegynder
04. marts 2003 - 09:15 #3
Ups vist lige lidt for hurtigt svaret. Dine medier (cd`er) skal også kunne understøtte den høje hastighed du brænder med og fordi at brænderen kan brænde med 40x speed betyder ikke at du kan udnytte den på end 16x hvis du feks. har nogle discount cd´er, så kort svaret vil jeg bare forslå dig at brænde med lavere hastighed.
Avatar billede peet-49 Novice
04. marts 2003 - 09:45 #4
Har du brænder og cdrom på samme kabel, kan du ikke køre OnTheFly uden buffer underrun.
Avatar billede mal Nybegynder
04. marts 2003 - 09:48 #5
Bruger du Nero ..... Hvis du gør skal du inde i setting ændre det til disk at once ... og hvis det er det den står på ... skal du ændre det til tracks at once
Avatar billede kunze Nybegynder
04. marts 2003 - 19:36 #6
dreamless > Medierne har aldrig haft nogen betydning for mig. Jeg brænder lige godt på 16x TDK medier som 48x Plextor medier. Men det er selvfølgelig rigtigt at en dårlig CD sænker hastigheden.
Der ville ikke helt være nogen idé i at brænde ved langsommere hastighed. Så havde jeg aldrig ofret det dobbelte på en Plextor brænder når jeg kunne få en LiteOn for 750 kr :-)

peet49 > Jeg brænder fra Ekstern USB 2.0 harddisk og Intern IDE disk.

mal > Som standard er den Track-at-once og jeg har ændret den til disc-at-once, og tilbage igen. Ingen af dem virker.

Mvh
Kunze
Avatar billede gaffemis Nybegynder
04. marts 2003 - 22:53 #7
hmmm ligner et AMD system.... ligger der ikke et utility på din Motherboard CD?? hvis der gør (f.eks. d:\utility\) så prøv at installerer det, evt finde en nyere version.... ( der er nogle settings som du skal være obs på....)
Avatar billede kunze Nybegynder
04. marts 2003 - 23:15 #8
gaffemis > Hvorfor ligner det et AMD system ? Men ja, det er det.

Hvilke ting er det, der måske skal ændres ?

Mvh
Kunze
Avatar billede gaffemis Nybegynder
05. marts 2003 - 18:16 #9
kunze> du nævner via 4in1... det er nok til jeg kan kende det.... *GG* sidder selv med en af slagsen...
har set at nogle plextor/liteon brændere kører op og ned i buffer, og har prøvet at ændre ide/ata (via uility) til multiword dma 2 (mener jeg den hedder) den hjalp sidst.... :-)
Avatar billede kunze Nybegynder
05. marts 2003 - 22:48 #10
Ok.
Men den løsning jeg leder efter er noget driver/software update :-\

Mvh
Kunze
Avatar billede gaffemis Nybegynder
05. marts 2003 - 23:27 #11
hvad hedder dit MB??
Avatar billede kunze Nybegynder
06. marts 2003 - 00:25 #12
gaffemis > Soltek SL-75DRV5.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
06. marts 2003 - 00:25 #13
Avatar billede kunze Nybegynder
31. marts 2003 - 13:30 #14
Takker :o)