Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:01 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

TV-out sort/hvid

Jeg er klar over at det har været oppe masser af gange, men jeg har ikke kunnet finde svaret i andre spørgsmål.

Jeg har købt et Daytona GeForce4 440MX og et Scart-SuperVHS kabel, men jeg får kun et sort/hvid billede.

Jeg har forsøgt at veksle mellem Pal-b og Pal-G/ sammensat og s-video-out.

TV-tool kan ikke bruges til denne type kort

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:01 #1
der er forresten kun et SuperVHS stik på grafikkortet
Avatar billede geforce3 Praktikant
03. marts 2003 - 20:02 #2
Så er det fordi dit tv ikke understøtter s-vhs:( så skal du have et "colorfix" finder lige et link
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:03 #3
Der ikke fordi mit fjernsyn ikke understøtter s-vhs, det er jeg som sagt 100% på at det gør
Avatar billede jimse Nybegynder
03. marts 2003 - 20:16 #4
Hvis du går fra superVHS(computer) til scartstik skal du bruge et composite-kabel ellers skal du vælge di SVH-indgang på tv'et.
Avatar billede little_john Nybegynder
03. marts 2003 - 20:16 #5
Du får sort/hvidt billede hvis du sender et svhs signal ind på en composite indgang ..  finder lige et link ..
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:19 #6
SVH-indgang på TV´et?? ,der er 3 scartindgange i fjernsynet, jeg går ikke ud fra at der er forskel på dem?W#
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. marts 2003 - 20:20 #7
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:21 #8
Det er jeg som sagt klar over
Avatar billede little_john Nybegynder
03. marts 2003 - 20:23 #9
Eller omvendt ..  det lyder faktisk som om din computer godt nok kører s-vhs ud, men det kommer ind på en composite indgang på fjernsynet. Så bliver billedet sort/hvidt. Den adaptor jeg sidder med kan både svhs og composite ind og ud.. -men når det er sagt, så er der med mange notebooks en lille supervhs til composite adaptor med, (som regel gult phono-stik) -hvis du bruger det, kan du kun få composite ud - svhs skal bruge min. 4 ledere..
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:28 #10
Little john: jeg er desværre ikke helt med, siger du at jeg har brug for en adapter?
Avatar billede jimse Nybegynder
03. marts 2003 - 20:29 #11
Scartstik er ikke SVHS-indgang. SVHS er et lille rundt stik på linie med det der er på computeren.
Avatar billede little_john Nybegynder
03. marts 2003 - 20:31 #12
jimse>>Fjernsyn som er beregnet til det, kan godt køre det via scart
Avatar billede little_john Nybegynder
03. marts 2003 - 20:32 #13
keano>>Du skriver at du har et svhs kabel og et scartstik - men hvordan ser det ud? Bruger du f.eks. en gul phono bøsning?
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:36 #14
nej der en lille rund fætter i den ene ende med fire ben og et scart stik i den anden
Avatar billede little_john Nybegynder
03. marts 2003 - 20:40 #15
Så er mit bedste råd at prøve et andet scartstik på fjernsynet. Nogen fjernsyn (mit f.eks.) kan kun køre svhs på et at stikkene. Det lyder som om din fejl er at du ikke får "Color (Chrominance)" med over ...  se http://www.hardwarebook.net/connector/av/svideo.html for pinout ..
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:41 #16
Nu stiger mystikken.... Jeg har prøvet mit andet fjernsyn og her virker det..øv der er underligt. Det andet TV er ældre og jeg er som sagt 100% sikker på at mit Thomson fjernsyn understøtter s-vhs
Avatar billede little_john Nybegynder
03. marts 2003 - 20:46 #17
Det lyder det altså som om det ikke gør - sorry for dig - en løsning kunne være en svhs til composite adaptor. Med mange notebooks og grafikkort er sådan en vedlagt. signalet skal så ind på "ben20" og "stel" i scartstikket
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 20:52 #18
Jammen det gør det altså... jeg har tjekket i manualen. Alle 3 scartstik skulle kunne tage det. Herudover sidder der et lille s-vhs stik på tv´et, men det nytter jo ikke så meget...
Avatar billede little_john Nybegynder
03. marts 2003 - 20:57 #19
Hvad skal jeg sige? Du kunne evt. prøve med et svhs til svhs kabel, altså direkte ind i "det lille svhs stik på tv'et". Jeg ville dog tvivle på om det virkede, men kunne da være et forsøg værd hvis du ku låne et kabel
Avatar billede keano Nybegynder
03. marts 2003 - 21:09 #20
Tak for hjælpen little_john, du får pointene selvom vi ikke fik det løst.. lige et sidste spørgsmål: det kan ikke have noget at gøre med Hz at gøre? jeg mener det nye tv kører 100Hz, det gør det gamle ikke
Avatar billede little_john Nybegynder
03. marts 2003 - 21:37 #21
Det har slet ingen sammenhæng. 100 hz er bare overscan frekvensen på billedrøret - det laver 100 kvartbilleder pr. sek. istedet for de normale 50 halvbilleder pr. sek. som gammeldags fjernsyn laver .. men det er en helt anden snak. .  takker for point :o)
Avatar billede hastek22 Nybegynder
03. marts 2003 - 21:46 #22
Da jeg koblede min bærbare til fjernsynet vis SVHS - SVHS fandt fjernsynet ( et år gammelt SONY)automatisk det sort/hvide billede jeg fik først farver på da "rullede" igennem de forskellige input enheder.
Værd at prøve, hvis du ikke har prøvet det.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2003 - 09:09 #23
På mit TV skal jeg over på AV, vælge AV1 og så bladre mellem RGB og S-VHS.

AV2 understøtter slet ikke S-VHS på mit TV.
Avatar billede keano Nybegynder
05. marts 2003 - 19:32 #24
ok, nu er problemet løst.

Det viser sig at jeg havde fået fat i et modificeret kabel, dvs. et kabel der kunne bruges til TV der ikke understøtter s-vhs DOOH! Det burde jeg naturligvis have vidst. Da jeg fik byttet kablet var der INGEN problemer. Jeg undskylder for det af jeres tid jeg måtte have spildt.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
05. marts 2003 - 23:27 #25
Æh - bare rolig! Vi klarer os såmænd nok ;o)