Avatar billede silverwolf Nybegynder
07. november 2000 - 23:46 Der er 3 kommentarer

ProFTPd og MySQL support

Der står dette i MySQL readme filen

Building client programs :

If you compile*MySQL*Clients that you\'ve written yourself or that you obtain from a third party, they must be linked? using the \'-lmysqlclient- option on the link command???. You may also need to specify a \'-L \' option to tell the linker where to find the library. For example, if the library is installed in \'/usr/local/mysql/lib\', use \'-L/usr/local/mysql/lib -lmysqlclient\' on the link command??.

Jeg fatter ikke så meget af det der... Jeg har lige kørt ./configure på proftpd, med mysql modules filerne.. men når jeg så køre make, siger den at den ikke kan finde -lmysqlclient ... Det kan jeg altså ikke få ind og passe nogle steder... Hvor skal jeg skrive den der-L /usr/blah  commando... jeg fatter minus af det...

nogle der kan hjælpe :)  skal have min FTP server op og køre med SQL support :-)

SilverWolf
Avatar billede ramlev Nybegynder
08. november 2000 - 09:49 #1
Kig på :http://www.braindump.dk/linux/network/advftp.php3

han har skrevet lidt om brug af proftpd + mysql
Avatar billede silverwolf Nybegynder
08. november 2000 - 10:02 #2
hehe :-)

Der står kun de andre problemer. Dem har jeg fået løst :-) Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg får den til at gøre det med -lmysqlclient :)
Avatar billede BacceDK Juniormester
06. januar 2002 - 04:30 #3
prøv på www.lws.dk der er også en artikkel hvor lmysqlclient vist også er beskrevet