Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
02. marts 2003 - 11:39 Der er 11 kommentarer og
7 løsninger

IP

Hvordan kan man "Sløre" sin IP?? Venligst link til side. Hvis dette sprg. er ulovligt lukker jeg selvfølgelig. Men det skal bruges til en skoleopgave så jeg ser ingen problemer
Avatar billede donwang Nybegynder
02. marts 2003 - 11:41 #1
Det tror jeg bestemt ikke du kan...
Avatar billede beorndesign Nybegynder
02. marts 2003 - 11:43 #2
Ja, så vil jeg tro du skal til at hacke dig ind på en anden computer og så gå på Internettet derfra!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. marts 2003 - 11:43 #3
Hvis man installere Wingate kan hackere på Nettet når de prøver at pinge en IP adresse ikke se at der rent faktisk ligger en pc bag adressen. Det vil se ud som om at den ikke findes.
Dette har ikke noget at gøre med at sløre sin IP når du går rundt omkring på Nettet, kun en sikkerhed for ikke at blive "set" af mulige hackere.
Avatar billede beorndesign Nybegynder
02. marts 2003 - 12:00 #4
Ip'en er dit fingeraftryk på nettet, hvor alle steder du besøger, har mulighed for at registrere din ip samt tidspunkt. På denne måde kan man altid finde tilbage til en person, som har begået ulovlige handlinger på nettet. Hackere omgår dette ved at gå på Internettet fra en anden computer end deres egen - f.eks. er det ofte ret let at komme ind på et trådløst netværk, og hacke sig videre derfra...
Derfor er det enormt vigtigt at beskytte sig mod "gæster" på et netværk - f.eks. ved brug af en firewall!

/Beorn
Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
02. marts 2003 - 12:18 #5
Så der fandtes ikke et program??, hvis der er nogen der ikke vil ses med disse link kan de maile mig/MSN mig på: hus@jubiipost.dk
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. marts 2003 - 12:23 #6
Avatar billede djeclemen Nybegynder
02. marts 2003 - 12:24 #7
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. marts 2003 - 13:09 #8
Det kan ikke være lovligt at opfordre os til at sende dig mail med ulovlige links.
Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
02. marts 2003 - 13:25 #9
aovergaard>>> jeg har skrevet at hvis nogen føler sig stødte over dette sprg, så lukker jeg naturligvis med det samme
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. marts 2003 - 13:35 #10
jeg er ikke stødt over sprg. men du skal passe på med at skrive sådan som du gjorde kl. 12.18.11
Avatar billede ebe Praktikant
02. marts 2003 - 14:11 #11
der findes en del ganske lovlige programmer som slører din ip og lader dig surfe anonymt. de kører igennem anonyme proxy servere, og opdaterer selv helt automaisk en liste over brugbare servere. på denne måde kører din internetforespørgsel igennem en 4-5 andre servere, som ligger spredt ud over hele verden, og din adresse ryger ikke ud til den side du besøger. bare søg med google eller ixquick efter "anonymous" og "sufing".
Avatar billede ebe Praktikant
02. marts 2003 - 14:19 #12
jeg har selv leget med et program som hedder stealther, det virker, men forbindelsen bliver MEGA langsom, fordi dine pakker skal sendes så langt rundt.
Avatar billede hsloth Novice
02. marts 2003 - 17:01 #13
Man kan godt sende pakker hvor afsender IP-adressen er sløret - det kalder man normalt for "spoofed".

Hvor langt pakken når kommer an på hvordan de routere man skal igennem er sat op. Det vil normalt ikke være muligt at få et svar på en pakke med spoofed source IP, så det vil stort set kun kunne anvendes til denial of service (DOS) angreb.

For at kunne spoofed source IP'en har man brug for at kunne lave pakke uden om sin normale IP - stak, det kan man gøre ved at tilgå sit netværk på et lavere niveau. Der findes flere open source projekter med sådanne API'er
Avatar billede hsloth Novice
02. marts 2003 - 17:03 #14
F.eks. Winpcap til windows http://winpcap.polito.it/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. marts 2003 - 20:21 #15
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. marts 2003 - 10:38 #16
Jeg kender ikke programmer der kan det du søger, men lige en kommentar til flere af de andre herinde, så kan alt lade gøre.

En intelligent kriminel på internettet vil ofte spoofe sin IP mange gange og ofte via lande som ikke er så nemme og have med at gøre når han skal spores. Hvis han gør det tilstrækkeligt mange gange er han stort set umulig at opspore og ville kræve sindsygt mange resourcer bare og komme tæt på at finde ham.
Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
26. marts 2003 - 14:31 #17
Her sker vist ikke rigtig noget, så jeg lukker om 48 timer.
Avatar billede mike-p_den_2 Nybegynder
26. marts 2003 - 14:32 #18
Det var ingen af programmerne jeg kunne få til at virke