Avatar billede morten_01 Nybegynder
25. februar 2003 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IP konfiguration

Halløj,

Jeg har en bærbar pc som benyttes både på arbejde og hjemme. Problemstillingen består i at jeg skal ændre mine statiske IP oplysninger (IP, Subnet og Gateway) hver gang jeg skifter lokalitet.

Det er irriterende.

Kan dette gøres automatisk via batchjob eller anden program ?

På forhånd tak
Morten
Avatar billede venturer Nybegynder
25. februar 2003 - 15:51 #1
Benyttes der ikke DHCP nogle af stederne ?
Hvilket OS kører du med?
Avatar billede morten_01 Nybegynder
25. februar 2003 - 15:58 #2
Ingen DHCP .....OS er WIN 2000
Avatar billede renehinsch Praktikant
25. februar 2003 - 16:09 #3
Brug netsh commandoen
se http://www.eksperten.dk/spm/316102
Avatar billede renehinsch Praktikant
25. februar 2003 - 16:11 #4
Eller opret 2 adresser ved hjælp af avanceret opsætning også beskrevet i ovenstående link.
Avatar billede snowball Novice
25. februar 2003 - 17:56 #5
Såfremt du ikke er medlem af et domæne, så er der ikke de store problemer ved det.

Det kan gøres enten ved hjælp af netsh (som renehinsch også skriver), eller et af de to 3. part produkter (MultiNetwork" Manager from GlobeSoft og "Net Switcher) der er nævnt på http://www.mike-tech.com/article.php?gif=win2k&article=154

Snowball