Avatar billede baller Nybegynder
25. februar 2003 - 13:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Line In virker ikke... anden opsætning ?

Hej alle sammen !!

Jeg har lige købt et nyt lydkort  ( Sound Blaster Audigy2 D400 bulk version) og det køre fint, men nu har jeg desuden erhveret mig et headset med tilhørende mikrofon. Nu kommer det, den virker dælme ikke, selve mikrofonen ved jeg virker, men det er noget med at man kan tildele lydkortet andre funktioner. Har prøvet alle udgange i kortet, alle indgange, alle indstillinger kan bare ikke finde ud af hvordan man sættter den rigtig op på det lydkort. Anyway så kan jeg bare ikke få det til at virke nogen der har haft samme problem så del endlig med jeres viden.
På forhånd tak Henrik Larsen :0)
Avatar billede ladyhawke Novice
25. februar 2003 - 13:39 #1
Er det mikrofonen du ikke kan få lyd fra?

I så fald tjek indstillingerne for lyd (mixer panel) og se om mikrofonen er sat til mute, evt. også line in...
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 16:38 #2
Det kan også være en forkert driver-  prøv at opdatere til producentdriver til dit OS.
Avatar billede baller Nybegynder
25. februar 2003 - 21:42 #3
ok nu har jeg installeret de nyeste drivere og der er stadig ingen ikon til mikrofonen i den mixer. Men her kommer det lidt sjove,ved at kigge i hjælpen. I hjælpen er der et billede der viser en mixer og der er et ikon for mikrofon men samtidig er er der en linje foroven der beskriver hvilket kydkort man har og i hjælpen står der SB Audigy2 1040 mens i selve mixeren står min til SB Audigy D400, meget mærkeligt at i hjælpen der står en ting og i selve programmet en anden ting. Bund og grund ved ikke hvorfor hulen der ikke er det ikon.hjææælp
Avatar billede serverservice Praktikant
25. februar 2003 - 23:18 #4
åbn lydinstillinger - vælg avanceret og se der
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
25. februar 2003 - 23:20 #5
dobbeltklik på hjt ikonet ved uret. Vælg avanceret - se om Line-In er Mute.
Avatar billede sj.netomia Nybegynder
25. februar 2003 - 23:27 #6
Dobbelt klik på dit lyd ikon i taskbar, og vælg propeties og slå line in til :)

Hvis du ikke har noget lydikon nede i din taskbar gør sådan.

Settings / Control Panel / Sound and audio device propeties og slå Place volume icon on takbar til :)
Avatar billede baller Nybegynder
28. februar 2003 - 13:58 #7
Så virker det.... Tak for hjælpen :0)