der er ikke noget alternativ til DK-Hostmaster vel?
Synes godt om
Slettet bruger
25. februar 2003 - 11:19#4
nej du hænger desværre på dem...... alternativet er self .com .net .biz men ellers er der intet...... er er et godt gammeldags monopol :( og opfører sig også sådan
Synes godt om
Slettet bruger
25. februar 2003 - 11:21#5
Kunne det ikke lade sig gøre at få sit eget Eksperten.Nice f.eks. og der ved lave sit eget "Nice-Hostmaster"
Det stinker helt åndsvagt.... jeg ringede til dem i går kl 9.58 og fik telefonsvareren der sagde at jeg skulle ringe indenfor alm åbningstider (10-14). Jeg ringer så omkring 15 gange til dem i løbet af denne periode - men får en fejl på telefonen (som om stikket er trukket ud) - og den fejl får jeg også i dag. Det latterlige er så at da klokken paserede 14 i går kunne jeg igen komme igennem og fik fat i svareren - igen igen.
Mega sur røver :-( - mine sider er nede indtil jeg får fat i dem
Er der lovgivning der siger at de skal ha monopol eller er et bare et der er opstået
Synes godt om
Slettet bruger
25. februar 2003 - 11:27#9
gregers: det er ikke særlig nemt nej..... du skal nok ha fat i ICANN og lege lobbyist i mange år og bruge en helvedes masse millioner på at få det gennemført..... med andre ord - glem det
Grunden til at siderne er lukket er at jeg (hvilket selvfølgeligt også er dumt) glemmer at rette mine stamoplysninger i forbindelse med en flytning. Derfor sender de naturligvis giro-kortene til den forkert adresse i forbindelse med opkrævning af årsafgiften.
I stedet for lige at sende en mail lukker de bare lortet. Nu sidder jeg så her og kan ikke få fat i dem.
Så gik jeg ind på deres hjemmeside og troede jeg så lyset, idet de har en funktion hvor man kan betale online - med AK. Denne feature kræver nemlig at de kan sende en pin-kode til en mailadresse, som er aktiv og gyldig under det pågældende domæne (netop det domæne som de selv har lukket).
Det kan godt være det bare er mig men det er godt nok efter mine normer en underlig form for forretningspolitik.
Synes godt om
Slettet bruger
25. februar 2003 - 11:34#11
kovalt: de har på en eller anden måde fået tildelt opgaven at administrere dk domæner, hvordan de har fået retten til det skal jeg ikke kunne sige.
Forøvrigt er jeg modstander af flere nye domæneendelser, så jeg syns det er en ret dårlig ide du har der gregers...... der er for mange i forvejen... og alt andet end landeendelser, com, net, gov, mil og org er ubrugeligt
Synes godt om
Slettet bruger
25. februar 2003 - 11:36#12
kovalt: de behøver jo ikk yde service...... så det gør de helst heller ikke
Hvad vil du sige vis du havde en service folk skulle betale for også faldt betalingen ikke på den dato som den skulle, så er der jo kun en ting at gøre og det er at lukke.
Det er jo rent faktisk penge vi snakker om her, og de penge skal jo rent faktisk betale de folk som er ansat ved DK hostmaster samt de maskiner og lokaler som de bruger.
Det kan godt i mener ahh det er jo kun et par dage og hvad gør det, jo vis allesammen sagde dette og kunne slippe fra det snakker vi faktisk om beløb i 6 cifer klassen.
Sådan kan man jo ikke stille det op! Så skal man jo tænke det værste om alle kunder - istedet for at yde den service, som kunden faktisk betaler for!
I dette tilfælde, har kunden godt nok ikke betalt. Men han er jo ganske villig til at få rettet op på denne fejl! Så må man da som serviceudbyder være imødekommende og hjælpe med at få fejlen rettet!
Synes godt om
Slettet bruger
25. februar 2003 - 11:53#17
kan da godt være, men det mindste man kan gøre er at sende en mail så man kan få en forklaring....
Personligt har jeg prøvet at jeg var kommet til at sende dem en forkert formular, og istedet for at reagere så jeg kunne få registeret domænet og de kunne tjene nogle penge på mig så var de bare ligeglade og gjorde ingenting, så jeg gik bare rundt i et par måneder og undrede mig over hvof der ikk skete noget, de kunne jo bare skrive eller ringe og sige jeg havde sendt en forkert formular, men det var åbentbart for meget arbejde. Det var nemmere at vente til jeg selv kontaktede dem for at finde ud af hvad der var galt....
Oh ja, jeg ved godt det var mig der lavede fejlen, men de fleste andre virksomheder er interesserede i at gøre deres kunder glade ved at hjælpe dem med sådan nogle ting, DKhostmaster er ligeglade
Hvor mange sider findes der i Dk hostmaster database ??? 1 million eller mere ??? antallet ved jeg ikke, men prøv at forstille dig at skulle holde styr på så mange kunder og alle kunder vil have ekspedition som om de var firmaets største kunde.
Det er totalt umuligt og derfor vil enhver firma prioterer servicen efter hvilke kunder det drejer som om.
f.eks. er en kunde som registrer 100 domæner i ugen noget mere vigtig end en som registrerer 1 domæne i året. Altså så er det jo nok også der man vil prøve at yde den bedste service.
Det er bare underligt at de eneste tidspunkter man kan komme igennem på er uden for kontorets åbningstider.... Jeg kunne forstå hvis telefonen bare ikke blev taget - men det lader ikke til det er det der er tilfældet.
Telefonen kommer med det der irriterende fejl-bip. Jeg har mailet tre gange og der er ikke sket noget.
Mht flytningen så er det i følge deres hjemmeside først i dagene 27-28 marts
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.