Avatar billede saison Nybegynder
24. februar 2003 - 17:22 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

E-mail på sin hjemmeside

Når man køber et webhotel står der at man får en email med. Denne email kan åbnes i Outlook. Så var det jeg tænkte om man kunne gøre sådan så man kunne åbne emailen fra sin hjemmeside, altså lave en side, hvor man logger sig ind på sin email?!
Avatar billede and_ Nybegynder
24. februar 2003 - 17:24 #1
Ja - det er muligt!!!!

Man kan lave det med fx. Jmail der understøtter POP3 forbindelser...
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. februar 2003 - 17:26 #2
webmail ... de fleste webhoteller understøtter det i forvejen ... muligvis står det der bare
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. februar 2003 - 17:26 #3
..står det der bare ikke ..
Avatar billede dumazz Nybegynder
24. februar 2003 - 17:27 #4
Hvor hentes Jmail ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. februar 2003 - 17:30 #5
jeg ved godt at det ikke er det du tænker på, men jeg vil foreslå at du bruger:
www.eoffice.dk
www.e-mol.com
Avatar billede andersf Nybegynder
24. februar 2003 - 17:31 #6
Omvendt rækkefølge -> spørg din udbyder hvad de understøtter først før du bare prøver et eller andet.
/AndersF
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. februar 2003 - 17:33 #7
det kræver at dit webhotel understøtter Jmail, eller et andet pop3 komponent, ellers kan du ikke selv lave et webmail system.

Men hvorfor bruger du da ikke bare det webmail system, som din mail udbyder sikkert allerede har?
Avatar billede and_ Nybegynder
24. februar 2003 - 17:33 #8
Jeg vil give de andre ret!

Det er en lidt større opgave at få stykket et ordentligt Webmail program sammen.... Især hvis man ikke er særlig erfaren til Fx. ASP som jeg benytter...

En færdiglavet webmail ville højst sandsynligt være ideelt for dig
Avatar billede blyno Praktikant
24. februar 2003 - 17:34 #9
ellers kan man jo altid benytte telnet :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. februar 2003 - 17:34 #10
Og uanset hvem man har som udbyder så kan man tjekke sin mail på eoffice.dk og e-mol.com
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. februar 2003 - 17:35 #11
blyno >> Telnet, skal ens udbyder så ikke også understøtte det?
Avatar billede mal_t Nybegynder
24. februar 2003 - 17:37 #12
du kan jo købe domænet her : www.dandomain.dk ! De har en xtra service, hvor man kan tjekke ens mail, via deres hjemmeside! Jeg kan bekræfte detfungerer perfekt da jeg selv har domain på dandomain.dk !
Avatar billede blyno Praktikant
24. februar 2003 - 18:28 #13
jakobclausen -> Nææh du burde kunne læse din mail vha telnet uanset hvad.

telnet mailservernavn 110 [enter]
user emailadresse [enter]
pass password [enter]

Så skulle du være på
Avatar billede saison Nybegynder
24. februar 2003 - 22:33 #14
Tak for svar.
På webhotel-udbyderens hjemmeside står der bare at de har webmail, jeg kunne bare godt tænke mig at prøve at lave mit eget... :o)