Avatar billede musicboy Nybegynder
24. februar 2003 - 10:24 Der er 7 kommentarer

Priser for website...?

Jeg står midt i et projekt, hvor jeg skal kunne dokumentere forskelligt priser på færdiglavede websites af typisk størrelse - vi snakker om design og baggrunds-scripting (PHP, ASP m.m.), således at det er en engangs udgift... Men hvad er prisen i DK i dag?

Links til sider med priser og prisideer modtages gerne :)
Avatar billede hmm10 Nybegynder
24. februar 2003 - 11:01 #1
Det kan være utroligt svært at sige, hvad en typisk pris for en hjemmeside er.. Hvad koster mel? - kunne du ligeså godt spørge om..
Det kommer an på størrelse, arbejdestimer, kunde osv.
Avatar billede smooth Nybegynder
24. februar 2003 - 11:34 #2
Som hmm10 siger er det næsten umuligt at komme med en typisk pris.
Men jeg kan sige hor meget jeg tag for at designe en hjemmeside.

Hvis vi ser på en alm. siden som har måske op til 5-6 undersider og et par PHP / SQL funktioner som vil prisen hos mig være et sted i melle 5.000,- og 10.000,- .

Jeg håber at der du kan bruge mit svar til noget :O)

Hilsen
Smooth
Avatar billede hmm10 Nybegynder
24. februar 2003 - 13:31 #3
Jammen, så kan jeg da også lige nævne mine (ca.) priser:
http://rasmussen.agge.net/pakker.jpg

LITE
pris: kr. 2995,-

FULL
pris: kr. 3995,-

XTRA*
pris: kr. 1095,-
* kun ved køb af andet produkt.

Der skal gøres opmærksomt på at alle priser herover er forskelligt fra kunde til kunde eftersom alle sider er forskellige. Prisen er derfor opgivet som ca. pris...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. februar 2003 - 13:36 #4
Det er nok en af de eneste områder hvor man ikke kan generallisere priserne, da man ofte ved de store bureauer kan komme af med 75.000 - 100.000 kr for en side (pakke), og ved private måske helt ned til 300-400 kr pr. enkeltside.

På flere webdesign sider, lyder teksten at man kan kontakte dem for tilbud på et design, og oplyser derfor ikke noget eksakt beløb.

Men du kan da tage et kig på nedenstående sider:
http://tigerwebdesign.dk/htm/priser.asp
http://home2.inet.tele.dk/mmi-sola/danske_sider/hjms/webpriser.htm
http://kschiller.dk/v2/default.asp?pageID=priser
http://www.kaweb.dk/Priser/Priser.html
http://www.silticom.dk/designpriser.asp
Avatar billede doodoo Novice
25. februar 2003 - 13:47 #5
www.wannafind.dk har fået en pakke løsning tjek den ud ;)
Avatar billede leoness Nybegynder
12. marts 2003 - 11:26 #6
Jeg mener at de design-firmaer som tager en side-pris tager røven på deres kunder.
Jeg tvivler på at der bliver lagt samme mængde arbejde i hver side de laver på en fuld webside.

I mit firma laver vi også pakkeløsninger som kan tilpasses kundens behov, det synes jeg er langt federe end at sige til en kunde som skal have en webside på 25 sider, at det koster f.eks. 500,- pr. side.

Syntes bare lige jeg ville komme med en sidebemærkning :)

Mvh
Marianne
MS-Design
Avatar billede hmm10 Nybegynder
25. marts 2003 - 13:17 #7
leoness >> Jeg er helt enig. Der lægges forskellige elementer ind på hvor side, derfor er det svært at vurdere videre. En side er for mig alt indholdet som skærmbilledet indeholder. Laves der en topmenu, sidemenu og ligende er disse ikke talt med i "sideoptællingen"..
Jeg arbejder dermed også med database (MySQL), hvilket også kan ses i mine pakker. Disse sider, der henter alle informationerne ind eller hvad der ønskers vist tæller også kun for en side. Dvs. at at 'side.php?id=1a' er også den samme side som 'side.php?id=2a'..

Men at sige at jeg citat: "tager røven på deres kunder" er helt forkert at sige. Det sker at folk "snyder" deres kunder, det sker i alle brancher.

Det kan også være svært at sige en timepris, da der er mange overvejelser i et "projekt-forløb". Der er mange der tager en timepris og citat: "tager røven på deres kunder", da de næsten kun sidder og drikker kaffe, holder pauser osv.. - og så er vi tilbage til hvor vi startede: Hvem snyder og hvem tilbyder et godt produkt til deres kunder?
Derfor er det også vigtigt at kunden også har en finger med i processen, så de kan se hvad deres penge går til.

Hvordan kan kunden finde ud af hvad en side koster, når man siger at man tager en timepris? Kunden ved ikke, hvad tiden bliver brugt til. Derfor er det en god ide at give en ca. pris, så kunden kan se om det er det rigtige prisniveau.

Jeg giver ikke kun en side pris. Der er også andre funktioner med i pakkerne. mysql og dynamik. (dynamiske sider, hvor kunden selv kan rette ind tager jeg heller ikke ekstra mange penge for - det er også et hjælpemiddel for mig til at lave siderne)