Avatar billede maduni Nybegynder
23. februar 2003 - 01:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Form History if error

Builders choice: php/mysql/html/javascript

Jeg har side hvor jeg har en masse felter hvor man skal skrive bruger info. eks. brugernavn og navn.

Probemet er:
Når man submitter bliver man sendt til en anden side hvor der tjekkes om en anden bruger bruger det samme navn eller brugernavn, hvis der er en som har de samme info så skal man tilbage til form felterne men de er nu tomme.

Kan det lade sig gøre at få det indhold man har skrevet til at blive der når man går tilbage til siden?
Avatar billede maduni Nybegynder
23. februar 2003 - 01:25 #1
jeg bruger også session på siderne..
Avatar billede schaefner Juniormester
23. februar 2003 - 01:44 #2
Du kan bruge:
<a href="java script:history.back(1)">Tilbage</a>
Avatar billede avlund Nybegynder
23. februar 2003 - 01:54 #3
Den normale approach, ud over tilbage-metoden, er at bruge vise variablerne der blev sendt videre. Hvis du f.eks. har en inputboks der hed "navn" og én der hed "alder", sørger du bare for at de er fyldt ud på denne måde:

<input type="text" id="navn" value="<?php echo $navn; ?>" />
<input type="text" id="alder" value="<?php echo $alder; ?>" />

etc.

Idéen er, at hvis felterne endnu ikke er udfyldte, kommer der intet frem da variablerne er tomme, og ellers så står der det som brugeren skrev.

Du skal selvfølgelig sørge for at variablerne kommer hele vejen rundt. Så på den anden side har du en form, som inkluderer nogle hiddens:

<input type="hidden" id="navn" value="<?php echo $navn; ?>" />
<input type="hidden" id="alder" value="<?php echo $alder; ?>" />

og sørger for at din tilbage-knap er en button i denne form, som leder tilbage til den oprindelige side.
Avatar billede maduni Nybegynder
23. februar 2003 - 02:26 #4
jeg tester lige dit forslag avlund..
Avatar billede avlund Nybegynder
23. februar 2003 - 02:29 #5
Sig til hvis der opstår problemer.
Avatar billede maduni Nybegynder
23. februar 2003 - 03:10 #6
Det virkede som en drøm.. takker..
Avatar billede avlund Nybegynder
23. februar 2003 - 03:50 #7
Det var så lidt, tak for points.