Avatar billede runesormo Nybegynder
05. november 2000 - 21:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Terminalserver -problem med klienten

Hei

Jeg har satt opp en Windows 2000 Terminalserver. Når jeg så etablerer klient-kontoer og forsøker å logge meg på fra klientene med Terminalserver-client, får jeg følgende melding; \"the local policy of this system does not permit you to logon interactively\"
Når jeg logger meg på med Administratorkontoen så går det greit. Hva gjør jeg galt?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 22:23 #1
Det er fordi du skal give dine brugere rettighed til at logge på serveren ... dette gøres i \"User manager for domains\" - kan ikke lige huske det helt præsist hvor det er, men når jeg kommer på arbejde i morgen, skal jeg fortælle dig det!
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 22:28 #2
Jeg tror nok at det hedder \"remote logon\" - dog uden at være sikker ..
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 22:30 #3
Og nu når jeg tænker lidt mere .. så mener jeg at der er en gruppe som hedder \"TerminalServiceUsers\" - men som sagt, i morgen når jeg har set på det på arbejdet....
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. november 2000 - 11:07 #4
Prøv at resette den session, som laver bøvl ...
Avatar billede daniel222 Nybegynder
06. november 2000 - 14:18 #5
  Hvis du prøver at køre windows 2000 prof. til windows 95/98 kan det ikke lade sig gøre. Windows 2000 prof. kan kun køre med anden 2000 prof.
Hvis du vil logge på en med 95/98 skal du have 2000 ME.
Avatar billede mes Nybegynder
06. november 2000 - 19:54 #6
I Terminal service configuration ( Administrative tools) skal du under \"Properties\" for RDP-Tcp connection og der er der et faneblad med \"Permissions\" her skal du angive hvilken Bruger/grupper der må benytte forbindelsen.

Håber det løser dit problem.
Avatar billede nighthawk Nybegynder
08. november 2000 - 23:06 #7
Havde samme problem, men denne løsning virkede for mig.
Avatar billede burningice Nybegynder
13. november 2000 - 19:29 #8
daniel222> for mig virker det du siger der som fuldstændig sort snak... kan du lige forklare mig hvad du prøvede at forklare der... 2000 ME hvad er det??
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2000 - 07:44 #9
daniel222> Jeg er lige glad med hvor stort et \"PC kørekort\" du har taget ... endten er det Windows 2000 eller også er det Windows ME ... det er 2 (to) forskellige produkter !! De kan ikke sammelignes fuldstændigt, da de er lavet til 2 (to) forskellige markeder.
Avatar billede daniel222 Nybegynder
15. november 2000 - 09:45 #10
goulduck> Er du hjernedød.
Windows 2000prof. og windows 2000ME er stortset det samme. Windows 2000ME er en nyer og forbedret udgave af windows 2000prof.

  Køre du windows 3.11 eller sådan noget.
Avatar billede burningice Nybegynder
15. november 2000 - 13:07 #11
hey hey... jeg tror mere det er DIG der er hjernedød, daniel222. De tal skulle vel ikke stå for din alder ??
Windows 2000 Professional - Baseret på NT-teknologi. Allerede her ser vi hvad win2k er for noget. Det er en videreudvikling af NT4, og egentlig skulle den havde heddet NT5.
WinME, og IKKE Windows 2000ME !!! (hvor har du fået det navn fra??), er en videreudvikling af Win98SE. Baseret på nogenlunde den samme kerne som  go\'e gamle 95 kan den slet ikke sammenlignes med Win2k.
HVOR IALVERDEN HAR DU FÅET DEN SKØRE IDÉ AT WINME ER EN FORBEDRET UDGAVE AF WIN2K ?!?!?!?!
Avatar billede burningice Nybegynder
15. november 2000 - 13:12 #12
Nej, jeg kører ikke med windows 3.11. Jeg kører Win2k hjmme og på arbejdet. Min server kører NT4. Min fars kører Win98SE og min bærbare kører Win95. Min Visor kører PalmOS 3.5.2 og... nå, det var vist lidt irrelevant ;)
Avatar billede nighthawk Nybegynder
15. november 2000 - 14:46 #13
hmm daniel222 måske du skulle kigge lidt her :

http://www.microsoft.com/windows/default.asp

by the way har du nogensinde set teksten RTFM i en newsgroup eller et chatroom ??? :-)))
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2000 - 23:28 #14
daniel222> DU har misforstået noget!!
Kig på det link som nighthawk har skrevet!

Du er bare typen som ikke kan indse at du tager fejl - og basere din såkaldte viden på noget som ikke er sandt eller noget som du ikke forstået rigtigt.

Prøv lige at tænke på at ALLE (mere eller mindre) på Eksperten giver dig uret i det du skriver - så det kan jo godt være at det ikke er alle os som er forkert på den - men dig?

Og nej, jeg køre ikke med Windows 3.11 - jeg har kun brugt Windows 3.1, men det var heller ikke noget problem, for da jeg brugte det, sad jeg ikke i netværk og behøvede så ikke de ekstra netværks fatiliteter som der følger med i version 3.11.
Jeg bruger Windows ME hjemme og Windows 2000 på arbejdet. Jeg bruger også en Windows NT 4 maskine på arbejdet og er ved at sætte en Sun maskine op.

Men efter som at du ikke kender forskel på Windows 2000 og Windows ME, synes jeg ikke at du skal udtale dig om det. Forskellen på de to operativsystemer er så stor at du ikke fatter det! Windows ME er en forbederet version af Windows 98 (ikke 2000), som uden på ligner Windows 2000 men under kølerhjælmen vil du finde Windows 98.
Windows 2000 er derimod en opgraderet version af Windows NT - med nogle af de gode features fra Windows 98, bla. Plug n\' Play og DirectX, som køre i de \"højere versioner\", hvilket gør at mange flere spil kan køre på Windows 2000 end på sin forgænger Windows NT.

Før du begynder at kalde andre hjernedøde, synes jeg lige at du skal kigge på dit eget hoved først!
Avatar billede jgammelg Nybegynder
04. januar 2001 - 14:26 #15
hvis under installationen af Terminal Services på din server valgte remote administration er det kun administratorer der kan logge på. Det er hardcoded.
Hvis du derimod valgte Application mode er det et spørgsmål om at ændre på den security policy som siger \"allow to logon\"
Avatar billede jgammelg Nybegynder
05. januar 2001 - 09:50 #16
Bemærk i øvrigt at \"Application mode\" kun virker i 90 dage, hvis ikke man køber licenser.