Avatar billede steffen_a Nybegynder
05. november 2000 - 19:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

reel dataoverførselstempo på cdr

cdr drev angives med 40 x , eller 50 x 150kb/s, men når for eks brænderprogrammet Nero tester reel overførselshastighed giver et 50x drev ca 19 til 20x hastighed og hvis du skal brænde med 12x skal overførselshastigheden helst op på min 24x, er der lavet test på cdr drev?, kan man forbedre den interne overførselshastighed? kan en scsi cdr overføre hurtigere, (brænder plextor 12x4x32 scsi på hp-mba, pIII 550, 192mb KH Steffen
Avatar billede stigc Nybegynder
05. november 2000 - 19:32 #1
sådanne tal er altid peak-preformance. Dvs det sjældnet er en realitet!
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
05. november 2000 - 19:47 #2
jvf. Stigc, så er det ofte på store filer, man opnår de højeste hastigheder.

Jo flere små filer, jo langsommere.

Prøv at overføre en 200 Mb fil til din HD og tag tid. Så for du nok en større hastihed.
Avatar billede steffen_a Nybegynder
05. november 2000 - 20:09 #3
Hvis compileringen er på en harddisk ligger hastigheden på 22 til 24x
er der ikke lavet tests på cdr drev i nogen af magasinerne som jo tester altmuligt
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 21:56 #4
CDROM drev spinner jo også op og ned i hastighed konstant, hvilket ikke er vildt smart... men jo SCSI cdrom drev hjælper en smule på det (læs: de plejer at overholde den lovede hastighed).
Personligt kan jeg kun sige at UltraPlex40TSi & PlexWriter R820 kører helt perfekt sammen, begge i SCSI udgaver.

Ingen direkte målinger på cdrom drev de sidste par år, Datatid (mener jeg) havde dengang det var 4-12x hastighed en test af overførselshastigheder, resultatet var at Plextor SCSI var lidt hurtigere end lovet og så var der ET andet SCSI drev der også var en anelse hurtigere, alle andre lå under)
Avatar billede fido82 Nybegynder
05. november 2000 - 22:21 #5
jeg har et lille prog, til at teste cddrev med, og mine scsi ovverholder betegnelsen (etc. 40 X), men mine IDE drev, kun ligger på ca 18 - 19 X.
Windows 95/98, kan heller ikke udnytte et 40 X drev, da det max kan håndtere et (jeg mener) 24 X....
Derfor kører scsi bedre...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
06. november 2000 - 21:37 #6
Data på en cd ligger fragmenteret ligesom på en harddisk. Et 50x cdrom drev vil fra en perfekt cd hvor dataene ligger i snorlige rækker, uden ridser, fedtfingre og pressefejl(mat plastic osv.)kunne overføre med imellem 12 til 25x.

Du skal regne med at de fleste cdrom drev vil læse med halv hastighed inderst på cd\'en.

SCSI drev har som regel en væsentlig højere ydelse end IDE drev. SCSI er ikke CPU afhængig i samme grad som IDE er det, og overfører som regel data mere flydende...

Avatar billede steffen_a Nybegynder
20. november 2000 - 20:30 #7
fido82
kan jeg få en kopi af dit testpogram til cdr
MVH
Steffen_A
steffenalbjerg@forum.dk
Avatar billede fido82 Nybegynder
20. november 2000 - 21:15 #8
icq mig på 44387189