Avatar billede jerk^kilroy Nybegynder
20. februar 2003 - 21:26 Der er 2 kommentarer

kan man åbne porte på en hostcomputer?

Jeg sidder og leger lidt med programmet Symantec PC Anywhere sammen med en ven. Han kan dog ikke logge på min computer, hvilket nok hænger sammen med, at min fars computer, som er host for min internetopkobling spærrer. Jeg er connected til internettet via en LAN-forbindelse, så jeg har ikke en router. Kan man åbne porte på en hostcomputer, eller er det ikke det, der er galt?
Avatar billede jerk^kilroy Nybegynder
20. februar 2003 - 21:42 #1
hmm, måske trænger mit spørgsmål til en uddybning...

Min fars computer er koblet op til Webspeed. Hjemmets andre computere er koblet op til hans computer via en hub.
Mit problem er vel blandt andet, at min IP er gemt bag min fars - eller hvad?
Avatar billede becko Nybegynder
21. februar 2003 - 09:32 #2
På "fars" computer, skal du lave en portforwarding, der peger på din interne ip adresse, således at alle forespøærgsler udefra ryger ind på din computer.

sikkerhed, ingen på din computer.

8)