Avatar billede bedrock Nybegynder
20. februar 2003 - 12:11 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Soltek 75FRV og Antec 1080AMG + kabinet ???

Sidder lige og skal finde et nyt kabinet til Soltek 75FRV bundkort. Har tænkt på at købe Antec kabinettet pga. at det er meget støjsvag.
Passer dette eller kan et andet kabinet anbefales?

Derudover vil jeg gerne kunne tænde computeren vha. keyboardet. Er dette muligt med ovenstående bundkort? Har et logitech InternetNavigator SE tastatur.

Jeg er glad for alle svar!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
20. februar 2003 - 12:19 #1
det med dit om dit mobo passer det gør det højest sandsynligt, det er mere hvis det er p4 så skal man tjekke om psu'en har det nødvendige strømstik...
og mht. tænde ved hjælp af dit keyboard... det er en funktion der ligger i nogen bundkort... eks. abit kt7-II mener det er det... jeg er ikke klar over om soltek også har denne funkiton...
Avatar billede beorndesign Nybegynder
20. februar 2003 - 13:00 #2
Antec er et udmærket kabinet, som passer til de fleste bundkort. Thermaltake har også nogle kabinetter (produceret samme sted som Antec) med støjsvag strømforsyning og ekstra støjsvage blæsere til f.eks. at køle dine harddiske med. Forskellen på kabinetterne er blæserne og strømforsyningen, så har det betydning for dig, vil jeg anbefale Thermaltake.

For at tænde computeren via keyboardet, vil jeg foreslå dig at kigge i din manual eller på soltek's hjemmeside. Hvis det kan lade sig gøre med dit bundkort, skal det aktiveres i bios og der skal evt. flyttes en jumper på dit bundkort.
Avatar billede thomastegl Nybegynder
20. februar 2003 - 14:33 #3
Hvis du kigger i manualen side 28 kan du se, at det er muligt at sætte power up funktionen til keyboard.
Hvis Jumper 2 sættes på 1 og 2 tændes boardet af keyboardet.
Har ikke selv prøvet det, men jeg tror at du samtidig disabler din alm. power-knap.
Avatar billede bedrock Nybegynder
22. februar 2003 - 16:32 #4
Hej!
Det thomastegl skrev var korrekt. Efter at jumperen var flyttet og indstillingen i BIOS foretaget, startes computeren nu vha. tastaturet. Startknappen kan stadig benyttes!

Har nu købt og installeret det nævnte Antec kabinet. Fik en truepower 430W strømforsyning med og 3 kabinetblæser. Blæserne og strømforsyningen er ekstrem støjsvag, så nu høres harddiskene ;-)

Tak for hjælpen!
Pointene kommer om lidt!