Avatar billede martinhagelund Nybegynder
19. februar 2003 - 20:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optimering af trådløst netværk med ZyAir komponenter

Jeg prøver at oprette et netværk, med min genbo, så vi kan dele en ADSL-forbindelse trådløst. Jeg har et ZyAir B1000 accesspoint og han har et ZyAir B100 PCMCIA netværkskort.

Det virker også fint, hvis hans PC, er inden for 10 meter, men så snart vi kommer derudover, mister den forbindelsen.

Jeg har eftermonteret en ZyAir EXT-105 antenne, for at skaffe lidt ekstra rækkevidde, men der er ingen effekt.

Er der nogen der kender til ZyAirs produkter og ved hvordan jeg kan optimere rækkevidden (enten med en slags signalforstærker eller andet)?

Signalerne skal igennem 3 murstensmure, men intet beton.

Jeg håber at I kan hjælpe.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. februar 2003 - 20:19 #1
Et D-Línk Pcmcia kort virker faktisk noget længere ud fra min erfaring. Ekstra antenne som du også har købt er nødvendigt.
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
19. februar 2003 - 20:22 #2
Vil et PCIkort i hans stationære PC kunne modtage et svagere signal pga. en større antenne ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. februar 2003 - 20:45 #3
Kraftigere antenne kraftigere signal.
Avatar billede renehinsch Praktikant
19. februar 2003 - 21:35 #4
Din vens PC Card ser ikke ud til at kunne række til dit Access Point. Hvilket givet vis er et antenne problem. Der er følgende muligheder

1. Flytte Access Pointet over til din ven
2. Opsætte et Access point hos din ven som en bridge til dit AP
3. Købe et PC card adapter der har udtag til ekstern antenne

1. virker ikke medmindre at du har din WLAN PC stående tændt som gateway til internettet
2. virker ikke da ZyAir ifølge spec. ikke har bridging mode.
3. Ser ud som den eneste løsning

Avaya gold card er et godt PC Card med udgang til ekstern antenne.
Og hos www.airlink.dk kan de levere antenner med de passende connectorer.
Avatar billede martinhagelund Nybegynder
20. februar 2003 - 16:00 #5
Jeg prøver et andet PC-card, tak for hjælpen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
20. februar 2003 - 17:00 #6
Velbekommen. Se det var også dette svar jeg gav dit kl. 20.29