Avatar billede tve Nybegynder
19. februar 2003 - 17:53 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Compaq og garanti

Hej..

Jeg har forsøgt at få min bærbare Compaq repareret, da skærmen har fået store sorte pletter på sig.

TDC-butikken sendte den til reparation, men meddelte at det ikke var omfattet af garantien. Compaq overtog sagen og lovede, at alt ville gå i orden, men endnu et par uger senere, måtte flere navngivne medarbejdere igen meddele, at jeg selv skulle betale de 10.000,- det koster (samme pris som da jeg købte hele computeren!)

StraxDanmark som er reparationscenter for Compaq har nu fortalt mig, at en kuglepen må have ligget mellem skærmen og tastaturet, og jeg derfor er ansvarlig for skaden selv.

Ved nogen hvilke regler der gælder? Jeg har set på Forbrugerinformations hjemmeside, at "Den der har ydet garantien, skal bevise at en fejl ikke er dækket af garantien".

Alle nægter at reparere min maskine uden beregning, da de mener jeg har tabt den eller har forvoldet anden skade (som eksemplet med kuglepennen), hvad jeg naturligvis ikke har.

Er der nogen, der har haft held med at få en klage i gennem, eller kender nogen noget mere lovstof på dette område?

Jeg mangler desperat en klog sjæl!
Avatar billede tve Nybegynder
19. februar 2003 - 17:55 #1
I øvrigt er den lige under et år gammel, og garantien er derfor gældende.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 17:56 #2
Garantien dækker hardwarefejl.
Avatar billede tve Nybegynder
19. februar 2003 - 18:01 #3
Det er jeg klar over, men jeg har fået at vide, at det pålægger mig at bevise, at jeg <i>ikke</i> har forvoldt computeren skade (hvilket er umuligt).
Avatar billede amd Nybegynder
19. februar 2003 - 19:02 #4
Lyder langt ude, de kan vel helelr ik vide om de pixels er gået af sig selv?
Avatar billede amd Nybegynder
19. februar 2003 - 19:03 #5
gå til forbrugerklagenævnet
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 19:06 #6
Du har vist en oplagt sag til Forbrugerklagenævnet. det koster 80 kr, som du får tilbage hvis du vinder sagen.

http://www.fs.dk/
Avatar billede tve Nybegynder
19. februar 2003 - 19:27 #7
Ja muligvis, men der er jo ikke tale om "et par pixels". Det er store markante pletter, og Compaqs reparatører mener, at det kun kan være selvforskyldt.

Er der ingen, der har været ude for lignende sager?
Avatar billede amd Nybegynder
19. februar 2003 - 19:30 #8
Det kan da godt ske at compaqs reparatør er en nar, men hvad skulle det hjælpe der var andre med samme problem?
få da snakket med forbrugerklagenævnet! det er da den eneste udvej?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 19:35 #9
"for Compaq har nu fortalt mig, at en kuglepen må have ligget mellem skærmen og tastaturet"

Den fatter jeg ikke lige...har skærmen været væltet?
Avatar billede amd Nybegynder
19. februar 2003 - 19:41 #10
=>el_barto

det er jo en bærbar ;o)
Avatar billede tve Nybegynder
19. februar 2003 - 19:58 #11
Ja, "det er jo en bærbar"...

amd: Jeg ville bare gerne vide, om der findes nogen derude, som har fundet en mere præcis paragraf, som har virket overfor det stædige firma...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2003 - 20:42 #12
Prøv og hør om DR's Kontant program var interesseret i historien.

Det er før set at firmaer med gyselig service pludselig kan
finde ud af noget når de bliver kontaktet af TV !

:-)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 20:47 #13
amd> hehe...det er jo rigtigt!
Avatar billede amd Nybegynder
19. februar 2003 - 21:07 #14
Her: http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/Redaktionen/

så må vi håbe det kommer igennem;o)
Avatar billede tve Nybegynder
20. februar 2003 - 16:44 #15
Jeg vil lukke spørgsmålet her, hvordan deler jeg pointene i mellem jer?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 17:11 #16
Os der ikke har svaret skal lige lægge et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2003 - 17:17 #17
Jeg ved ikke om jeg har bidraget med noget, men her er et svar.
Avatar billede amd Nybegynder
21. februar 2003 - 13:44 #18
=>tve
du holder ctrl i bund og markerer dem, du synes skal hae points. så seler den selv!