19. februar 2003 - 17:53Der er
15 kommentarer og 3 løsninger
Compaq og garanti
Hej..
Jeg har forsøgt at få min bærbare Compaq repareret, da skærmen har fået store sorte pletter på sig.
TDC-butikken sendte den til reparation, men meddelte at det ikke var omfattet af garantien. Compaq overtog sagen og lovede, at alt ville gå i orden, men endnu et par uger senere, måtte flere navngivne medarbejdere igen meddele, at jeg selv skulle betale de 10.000,- det koster (samme pris som da jeg købte hele computeren!)
StraxDanmark som er reparationscenter for Compaq har nu fortalt mig, at en kuglepen må have ligget mellem skærmen og tastaturet, og jeg derfor er ansvarlig for skaden selv.
Ved nogen hvilke regler der gælder? Jeg har set på Forbrugerinformations hjemmeside, at "Den der har ydet garantien, skal bevise at en fejl ikke er dækket af garantien".
Alle nægter at reparere min maskine uden beregning, da de mener jeg har tabt den eller har forvoldet anden skade (som eksemplet med kuglepennen), hvad jeg naturligvis ikke har.
Er der nogen, der har haft held med at få en klage i gennem, eller kender nogen noget mere lovstof på dette område?
Ja muligvis, men der er jo ikke tale om "et par pixels". Det er store markante pletter, og Compaqs reparatører mener, at det kun kan være selvforskyldt.
Er der ingen, der har været ude for lignende sager?
Det kan da godt ske at compaqs reparatør er en nar, men hvad skulle det hjælpe der var andre med samme problem? få da snakket med forbrugerklagenævnet! det er da den eneste udvej?
Synes godt om
Slettet bruger
19. februar 2003 - 19:35#9
"for Compaq har nu fortalt mig, at en kuglepen må have ligget mellem skærmen og tastaturet"
Den fatter jeg ikke lige...har skærmen været væltet?
=>tve du holder ctrl i bund og markerer dem, du synes skal hae points. så seler den selv!
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.