Avatar billede kolme Nybegynder
19. februar 2003 - 10:03 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

DV type 2 til DV type 1

Hejsa, jeg har et problem!!,
Jeg har en avi fil, af typen DV type 2,  men Ulead MEdia Studio Pro 6,0 kan ikke arbejde med dette, da lyden hakker efter rendering.
Så mit spørgsmål lyder:
Er der nogen der har et program der kan konvertere DV type 2 til 1 (ikke omvendt!!), eller endnu bedre: Kan hjælpe mig med at få Ulead Media Studio Pro 6,0 til at kunne bruge DV type 2
Avatar billede landmark Nybegynder
19. februar 2003 - 10:28 #1
kan godt konvertere filen for dig... men det kommer an på hvor meget den fylder...
Avatar billede kolme Nybegynder
19. februar 2003 - 10:50 #2
Hehe, den fylder flere gigabyte.
Det er 40 min. i fuld størrelse, så det er nok ikke løsningen.....
Hvilket program bruger du til det?
Avatar billede landmark Nybegynder
19. februar 2003 - 10:54 #3
ja! så dur det ikke - jeg troede det var en lille fil... sorry!
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
19. februar 2003 - 13:22 #4
Uden at være sikker mener jeg at Intervideo Winproducer kan det trick.
prøv www.intervideo.com
Avatar billede henninga Novice
19. februar 2003 - 20:02 #5
Bare et lille spørgsmål - Hvad er DV Type 1 og hvad er DV Type 2 ???
Har aldrig hørt om det før.

HenningA
Avatar billede kolme Nybegynder
19. februar 2003 - 21:19 #6
dk_gladiator:
Det kunne winproducer ikke - Ikke mit ihvertfald. Billedet hakkede ca. hver 2-3 sek.
Avatar billede kolme Nybegynder
19. februar 2003 - 21:20 #7
DV video encoder type 1/2 er et codec/encoder. Ligesom man har Divx, Xvid, Indeo osv.
Avatar billede henninga Novice
19. februar 2003 - 21:29 #8
OK - Jeg har bare aldrig set andet end DV.
Jeg troede der kun var een standard for DV.
Tak for oplysningen - er der et sted man kan læse lidt mere om det ??
Undskyld jeg sådan "bryder ind".
HenningA
Avatar billede henninga Novice
19. februar 2003 - 21:38 #10
Tak.
Du burde ha point for det ;o)
HenningA
Avatar billede kolme Nybegynder
19. februar 2003 - 21:39 #11
hehe :-)
Avatar billede henninga Novice
19. februar 2003 - 21:43 #12
OK.
Det er måden video gemmes på harddisken - i 3 filer i stedet for een.
Det benyttes i Pinnacle Edition og Purple og Liquid programmerne.
Jeg tror du kan hente en prøveversion her http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=561&Langue_ID=2
Den kan gøre det.

HenningA
Avatar billede kolme Nybegynder
19. februar 2003 - 21:45 #13
Jeg har selv pinnacle studio 7 - Og her virker det da også fint. Problemet er bare at jeg ikke kan konvertere det til DV type 1 i Pinnacle Studio.
Avatar billede henninga Novice
19. februar 2003 - 21:55 #14
Så vidt jeg kan læse om 1 og 2 så indeholder video-filen (avi) i begge typer både video og audio (The video stream still has the audio data. The audio is simply hidden by labeling the stream as video.)
Bliver det ikke automatisk en type1 når du renderer ?

Jeg har Edition og vil lige prøve at gemme et lille videoklip og se om det bliver type 1.
Vender tilbage.
HenningA
Avatar billede henninga Novice
19. februar 2003 - 22:04 #15
Jeg kan ekspotere fra Edition til mov DV PAL - altså QuicTime fil.
Hvis det kan bruges.
Avatar billede hanloven Mester
20. februar 2003 - 05:18 #16
Lytter lige lidt med. Det lyder spændende :-)

//Hanloven
Avatar billede henninga Novice
20. februar 2003 - 08:31 #17
Jeg har prøvet at køre et lille klip ind i Edition. Den laver en video-fil (avi) og to lydfiler (wav - højre og venstre).
Når jeg så afspiller avi-filen i mediaplayer kører den med lyd.
Når jeg kigger på egenskaber for avi-filen er der osse lyd på.
Jeg kan osse tage avi ind i Premiere og lyden er med.
Måske er det ikke type2 ?? Hvordan afgør man det ?
Altså er dit problem at finde ud af hvad du skal gøre i ULead.
Hvordan har du foresten fået den ind i computeren?
HenningA
Avatar billede kolme Nybegynder
24. februar 2003 - 12:59 #18
Hej igen og undskyld at der er gået så lang tid.
Jeg får det ind i computeren med mit pinnacle Studio DV, via Studio 7.
Men Ulead 6,0 kan ikke forstå DV type2, som pinnacle laver det til.
Så jeg kunne godt tænke mig at vide om Studio 7 (eller et eller andet program( kan lave det om til DV type 1.
Eller om Ulead Mediastudio Pro 6,0 kan "lære" at forstå DV type 2.
Ver. 6,5 skulle vist nok kunne bruge type 2 - Men en opgradering er jo ikke helt billig........
Avatar billede henninga Novice
25. februar 2003 - 21:37 #19
Jeg har rodet lidt rundt med det der type1 og type2.
Hvordan kan du se hvilken type det er ??
Her kan du hente et program der fortæller om codec o.s.v. http://www.headbands.com/gspot/gspot21.zip
Når jeg bruger det skriver den dvsd, som er et Pinnacle/Sony codec. Og det gør den ved filer kørt ind med Premiere, DV500 og Edition.
Premiere og DV500 bruger Type1 filer og Edition bruger Type2.

Jeg har kigget i brugervejledning for Studio 7 og du kan jo eksportere i AVI formatet med DV Codec, men det har du vel allerede prøvet.

Men hvordan ser du hvilken type det er ??

HenningA
Avatar billede kolme Nybegynder
26. februar 2003 - 14:50 #20
Jeg kan se om det er Type 1 eler 2 hvis jeg højreklikker på klippet i Ulead Media Studio pro og går ind under properties.
Avatar billede henninga Novice
26. februar 2003 - 21:02 #21
Hej igen.
Jeg har kigget på Pinnacle hjemmeside og læst, at studio7 indlæser DV i et preview format og først når man har redigeret og siger den skal færdiggøre filmen henter den video i rigtig DV kvalitet.
Kan det være sådan det hænger sammen.
Du skriver 40 minutter og det skal i fuld DV fylde ca. 9GB  (216MB/min).

HenningA
Avatar billede kolme Nybegynder
26. februar 2003 - 21:06 #22
Nej, det er ikke sådan det hænger sammen. Man har nemlig begge muligheder:
Altså at capture i preview, men også capture i Full-quality. Og jeg benytter mig af full-quality....
Avatar billede henninga Novice
26. februar 2003 - 21:14 #23
Har du prøvet den der Gspot ?
Avatar billede kolme Nybegynder
26. februar 2003 - 21:17 #24
Ja, men den oplyser ikke noget om hvilken type det er, så vidt jeg kan se.
Avatar billede kolme Nybegynder
26. februar 2003 - 21:24 #25
altså om det er DV video encoder/decoder type 1 / 2.....
Avatar billede henninga Novice
26. februar 2003 - 21:28 #26
hvad skriver den om codec ?
Avatar billede kolme Nybegynder
26. februar 2003 - 21:31 #27
øverst i programmet skriver den om codec: DVC/DV Video
nederst i programmet skriver den: DV Video Decoder
Men som sagt ikke noget om hvilken type.
Avatar billede henninga Novice
26. februar 2003 - 21:32 #28
ved min skriver den f.eks. "dvsd" eller "Microsoft DV".
Og for neden fortæller den om codec er installeret.
Avatar billede kolme Nybegynder
26. februar 2003 - 21:33 #29
den skriver også dvsd et eller andet sted ved mig.
Avatar billede henninga Novice
26. februar 2003 - 21:33 #30
Det er det der DVC/DV som er dit codec.
Prøver at kigge efter info på internettet.
Avatar billede kolme Nybegynder
26. februar 2003 - 21:35 #31
Jamen jeg ved jo godt hvilket codec det er jeg bruger - Ulead fortæller mig det helt præcist......
Avatar billede kolme Nybegynder
26. februar 2003 - 21:35 #32
Ulead -> Ulead MediaStudio Pro 6.0
Avatar billede henninga Novice
26. februar 2003 - 21:48 #33
Øjeblik
Avatar billede henninga Novice
26. februar 2003 - 22:23 #34
Ulead mediaStudio Pro 6.0.
Jeg har læst her: http://www.ulead.com/learning/video1/page1.htm
Og kan se det med type 1 og 2.

Du skriver, at du har type2 og UL ikke kan arbejde med type2.

Et forslag / en tanke.
Kan det have noget at gøre med hvordan du har installeret programmerne?
Hvis UL er installeret før PinnAcle kan UL måske ikke genkende nogle codecs som bliver lagt ind af PA. Så hvis du installerer PA og så UL.

Begrundelsen er den samme som med Premiere og DV500, hvor Premiere skal installeres inden DV500 for at kunne anvendes sammen.

Jeg kan ikke lige komme med mere nu, men ligger hovedet i "blød"
HenningA
Avatar billede kolme Nybegynder
11. maj 2003 - 16:18 #35
Jeg lukker - Jeg har ikke fundet en egentlig løsning på problemet.
bruger dog DVIO.exe til at capture med fremover, det virker.
Avatar billede kolme Nybegynder
11. maj 2003 - 16:19 #36
---