Avatar billede justdoit Nybegynder
18. februar 2003 - 15:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Format af HD ???

Jeg bruger Windows XP pro med filsystemtypen NTFS

Hvordan formatere jeg hele min HD - jeg har prøvet at ligge CD-rommen i drevet og boote computeren op! Her kommer jeg ind og kan vælge installere XP som jeg vælger! Men når jeg vil slette min paratition for at slette alt, så kan det ikke lade sig gøre???

Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede paythepri$e Nybegynder
18. februar 2003 - 15:15 #1
"kan det ikke lade sig gøre" ?
Avatar billede justdoit Nybegynder
18. februar 2003 - 15:15 #2
Hvis jeg fx. skriver format C: skriver den at filsystemtypen er NTFS, og at jeg skal angive diskenhedsnavnet for drev C ???
Avatar billede justdoit Nybegynder
18. februar 2003 - 15:16 #3
Nej der står  at jeg ikke kan gøre det?
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2003 - 15:16 #4
Du sletter den enkelte partition, og opretter derefter en ny og formaterer. Så du er inde i det rigtige.
Avatar billede paythepri$e Nybegynder
18. februar 2003 - 15:19 #5
Du kan ikke bruge "format C:" når du har NTFS ..
Du skal slette partitionen og derefter oprette en ny -her formatere den selv de slettede partitioner ..
Avatar billede justdoit Nybegynder
18. februar 2003 - 15:19 #6
Men problemet er at jeg IKKE kan slette den?
Avatar billede peet-49 Novice
18. februar 2003 - 15:30 #7
Du kan også gøre det med en win98 startdiskette, du kører fdisk, og sletter ikke dos partition.
Avatar billede justdoit Nybegynder
18. februar 2003 - 15:37 #8
Jeg prøver lige at bruge en win98 startdiskette
Avatar billede peet-49 Novice
19. februar 2003 - 15:27 #9
Takker.