Avatar billede boller47 Nybegynder
15. februar 2003 - 14:55 Der er 5 kommentarer

stop php

er der en måde at stoppe php på hvis siden forlades  før scriptet er kørt ferdig jeg vil gerne have scriptet til at stoppe med det samme brugern forlader siden kan man det ??

(det er et script der kører i meget lang tid og på min ejen pc kan jeg kun stoppe det med genstat og det smadder mine sql tabeller )
Avatar billede htm Nybegynder
15. februar 2003 - 15:01 #1
Hvad er det for et script der kræver så lang tid at man ikke har tid til at vente på at det er udført?

Ville det ikke være bedre at optimere sit script så det ikke tog så lang tid? Kunne tyde på at du har en løkke der ikke er helt god?
Avatar billede boller47 Nybegynder
15. februar 2003 - 16:01 #2
"Mini søge robot script ting "
det er et script der insætter de url(+meta info + det der står i mellem <title></title>+pupop info + aktive x info) der er på en http adresse i en tabel og hopper så til næste http adresse  i tabelen

så ja det er en næsten en uendelig løkke men det er også det der er meningen
den stopper først ved script time out eller når der ikke er flere http adresser i tabelen (ved opstart)

med hensyn til tisforbruget så tager det jo lidt tid at inlæse hele kildekoden
fra en html side i en variabel så det kan nok ikke gøres meget hurtiger
men det er da noget jeg arbejder på
Avatar billede rzj Nybegynder
15. februar 2003 - 20:51 #3
mhm, metoden til at stoppe script hedder die(); og er sådan set ligetil. men den eneste måde du kan teste op om brugeren har forladt siden (eg. lukket browser vindue er vhja. JS og om du kan få det til at kommunikere et shutdown til PHP, se det er straks værre. Det tror jeg faktisk ikke er muligt.....
/raz
Avatar billede boller47 Nybegynder
15. februar 2003 - 22:08 #4
tak for hjælpen men jeg tror at jeg fant en løsning :

                if(connection_aborted()==true){
                    mysql_close($db);
                        exit();
                }
Avatar billede htm Nybegynder
15. februar 2003 - 23:31 #5
Skal vi så ikke lukke spørgsmålet?