Avatar billede morten_01 Nybegynder
11. februar 2003 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

backup

Jeg har et program som jeg ønsker at tage backup af med jævne intervaller.

Data skal ikke overflyttes til et medie dvs. bånd eller cd men derimod til et netværksdrev.

Kan denne kopiering fra den lokale pc og efterfølgende overskrivning på netværksdrevet foregå automatisk via f.eks planlagte opgaver i windows 2000 - workstation eller skal jeg oprette et batchjob ?

På forhånd tak
Morten
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. februar 2003 - 22:21 #1
Jeg har lavet noget lignende til ugentlig backup af mine dokumenter. Jeg lavede en bat-fil, som bruger xcopy til at kopiere hele min dokumenter-mappe op på en server, og har derefter scheduleret det til at køre hver fredag kl. 12. Det virker ganske upåklageligt...
Avatar billede morten_01 Nybegynder
11. februar 2003 - 22:31 #2
Halløj,

Kan jeg få en kopi af programmeringen ?

PFT
Morten
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. februar 2003 - 22:42 #3
Bat-filen ligger på min maskine på arbejdet, men så vidt jeg husker var det noget i stil med (filen er så vidt jeg husker placeret i min bruger-mappe - altså lige før dokument-mappens placering):

@echo off
Xcopy Dokumenter F:\Backups\ML\Dokumenter /E /V /C /Q /H /R /K /O /Y

Parametrene kan du altid tilpasse efter dine behov. Se mere ved at gå ud i en dos-prompt, og skriv "xcopy /?"

Scheduleringen i windows/planlagte opgaver kører efter en standard-plan - som sagt hver fredag kl. 12.