Avatar billede privaten Nybegynder
10. februar 2003 - 09:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med Word-XP

Hej

Jeg søger lidt inspiration til løaning af flg. problem:

Når jeg henter et dokument i Word der ligger på serveren, tager denne operation flere minutter. Hvis jeg derimod kopierer dokumentet til min lokale disk inden, (det tager ingen tid), indlæser Word på "no time"

Setup:

Klient OS: XP - SP2
Office pakke: XP - SP1
Server OS: 2000 - SP3

Jeg har tidligere kørt 2000 på klienten, her var der ikke problemer med word...

Nogle gode ideer? (ikke at jeg skal gå tilbage til 2000 ;-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. februar 2003 - 14:12 #1
Der må ligge en oplysning i Word om at den skal hente på serveren. Fjern denne oplysning og det vil tage lige så kort tid som hvis du hentede den på egen maskine. Har en ven som netop lige har haft samme problem med at det tog frygtelig lang tid at åbne fordi Word først ligge skulle tjekke netværket.
Avatar billede privaten Nybegynder
10. februar 2003 - 16:13 #2
Jeg må have lidt mere hjælp, hvor ligger den oplysning og hvad er det for en størrelse.

Det er ikke opstarten af word der er problemet, men det at hente dokumenter fra serveren!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. februar 2003 - 17:18 #3
Det var også kun her problemet var hos min ven. Må hellere sige er stadig, for de har bare konstateret at det er et problem men ikke rettet problemet. Det ville jeg ikke kunne leve med hvis det var mig, så jeg kan godt forstå du søger hjælp. Troede at jeg kunne hjælpe dig, men desværre. Har lige snakket med dem for at høre hvad de havde gjort - INGENTING. Jeg vil gætte på at det er en indstilling i Word. Prøv at gå i Funktioner - indstillinger - Prøv at fjern vingen opdater kæder ved åbning. Ligger på fanebladet generelt. Ved som sagt ikke om dette vil løse dit problem
Avatar billede jkrons Professor
11. februar 2003 - 12:18 #4
Vi "lider af det samme problem" og har fået at vide fra IT afdelingen, at vi altid skal kopiere dokumenter til harddisken inden vi åbner dem og så kopiere dem tilbage til serveren igen bagefter. I mange tilfælde får Word faktisk TimeOut og går ned inden dokumentet overhovedet er åbnet, ofte med det resultat at dokumentet tager skade (corrupt file) og ikke senere kan åbnes.

Tilsyneladende laver Word et eller andet mystisk, hvis den skal åbne noget fra en server (fx forsøger at gemme en kopi på serveren) eller lignende.

Et negativt svar måske, men jeg vender tilbage når/hvis vi finder en løsning - eller hører gerne fra nogen der har fundet en.
Avatar billede privaten Nybegynder
18. februar 2003 - 22:05 #5
--> jkrons, har i prøvet med at sætte jeres servernavn og ip-adresse op i hosts?
Avatar billede jkrons Professor
18. februar 2003 - 23:36 #7
Især den sidste del omkring en uheldig kombination mellem WinXP og forskellige antivirusprogrammer.
Avatar billede privaten Nybegynder
05. marts 2003 - 14:22 #8
Jeg kigger lige på det, tak...
Avatar billede privaten Nybegynder
03. juni 2003 - 13:17 #9
Ingen af delene syntes at hjælpe, men tak for indsatsen