Avatar billede klyde Nybegynder
09. februar 2003 - 08:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til kalender.

HejDav

Jeg har et lille problem med min nye kalender.

Hvert møde har et starttidspunkt og et sluttidspunkt.
Selve siden viser en tidsplan fra 09:00 - 16:00.
Det jeg gerne vil have er at hvis der ligger møder i kalenderen for den givende dato skal mødet markeres i alle felter som mødet strækker sig over.

Jeg har lavet en testside med det nuværede script så i kan se hvordan det fungere nu...
Link til testside: http://inet.lir.dk/projekt/Kalender/
Jeg har vedlagt en zipfil som indeholder sourcecode og db til kalenderen: http://inet.lir.dk/projekt/Kalender/Kalender.zip

Jeg håber der er nogen som har nogle ideer til en løsning.

På forhånd tak

/Klyde
Avatar billede dk_akj Nybegynder
09. februar 2003 - 12:43 #1
Prøv dette.

lt = cint(count & "15")
SQL = "SELECT * FROM Kalender Where Dag = '"& strDag &"' And Maaned = '"& strMaaned &"' And Aar = '"& strAar &"' And cint(StartTid) <= " &  lt & " and  cint(SlutTid)  >= " &  lt
set rs1 = conn.execute (sql)
if not rs1.eof then
    strEmne1 = "Optaget"
    else
    strEmne1 = ""
end if

lt = cint(count & "45")
SQL = "SELECT * FROM Kalender Where Dag = '"& strDag &"' And Maaned = '"& strMaaned &"' And Aar = '"& strAar &"' And cint(StartTid) <= " &  lt & " and  cint(SlutTid)  >= " &  lt
set rs1 = conn.execute (sql)
if not rs1.eof then
    strEmne2 = "Optaget"
    else
    strEmne2 = ""
end if

'//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
09. februar 2003 - 12:46 #2
Her er hele default.asp for en sikkerheds skyld:

<% If Request.Querystring("Dag") = "" Then Response.Redirect "default.asp?Dag=04&Maaned=02&Aar=2003" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title></title>
    <!--#include file="style.asp"-->
</head>
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("kalender.mdb")
Conn.Open DSN
%>
<%
UgeNum = DateDiff("d", "01-01-"&Request.Querystring("Aar"), Request.Querystring("Dag")&"-"&Request.Querystring("Maaned")&"-"&Request.Querystring("Aar"))
UgeNum = Trim(UgeNum/7)
UgeNum = Round(UgeNum)

strDag = Request.Querystring("Dag")
strMaaned = Request.Querystring("Maaned")
strAar = Request.Querystring("Aar")
strDato = strDag&"-"&strMaaned&"-"&strAar
%>
Tidsplan for&nbsp;<%=FormatDateTime(strDato, vbLongDate)%>&nbsp;|&nbsp;Uge <%= UgeNum %>
<table cellspacing="0" cellpadding="0" width="500" height="*">
<tr>
    <td colspan="2" style="border-bottom: 1 solid #000000">&nbsp;</td>
</tr>
<%
Count = 9
Do While Not Count > 16
If Len(Count) = "1" Then Count = "0" & Count
Cell1 = "A" & Count & "00"
Cell2 = "B" & Count & "30"
WinCell1 = Right(Cell1, 4)
WinCell2 = Right(Cell2, 4)

lt = cint(count & "15")
SQL = "SELECT * FROM Kalender Where Dag = '"& strDag &"' And Maaned = '"& strMaaned &"' And Aar = '"& strAar &"' And cint(StartTid) <= " &  lt & " and  cint(SlutTid)  >= " &  lt
set rs1 = conn.execute (sql)
if not rs1.eof then
    strEmne1 = "Optaget"
    else
    strEmne1 = ""
end if

lt = cint(count & "45")
SQL = "SELECT * FROM Kalender Where Dag = '"& strDag &"' And Maaned = '"& strMaaned &"' And Aar = '"& strAar &"' And cint(StartTid) <= " &  lt & " and  cint(SlutTid)  >= " &  lt
set rs1 = conn.execute (sql)
if not rs1.eof then
    strEmne2 = "Optaget"
    else
    strEmne2 = ""
end if

%>
<tr>
<td style="border-left: 2 solid #000000; border: 1 solid #000000" rowspan="2" width="50" bgcolor="#a6a6a6">
<table cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" height="*">
<tr>
<td rowspan="2" width="30"><center><b><font size="5"><%= Count %></font></b></center></td>
<td width="*" style="border-bottom: 1 solid #000000"><center><b>00</b></center></td>
</tr>
<tr>
<td width="*"><center><b>30</b></center></td>
</tr>
</table>
</td>
<% If strEmne1 <> "Optaget" Then %>
<td width="*" id="<%= Cell1 %>" style="border-left: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000" onMouseOver="document.all.<%= Cell1 %>.bgColor='#cccccc'" onMouseOut="document.all.<%= Cell1 %>.bgColor=''">&nbsp;<%= strEmne1 %></td>
<% Else %>
<td width="*" style="border: 1 solid #000000; border-right: 0 solid #000000" bgcolor="#cccccc">&nbsp;Optaget</td>
<% End If %>
</tr>
<tr>
<% If strEmne2 <> "Optaget" Then %>
<td width="*" id="<%= Cell2 %>" style="border: 1 solid #000000; border-right: 0 solid #000000" onMouseOver="document.all.<%= Cell2 %>.bgColor='#cccccc'" onMouseOut="document.all.<%= Cell2 %>.bgColor=''">&nbsp;<%= strEmne2 %></td>
<% Else %>
<td width="*" style="border: 1 solid #000000; border-right: 0 solid #000000" bgcolor="#cccccc">&nbsp;Optaget</td>
<% End If %>
</tr>
<%
Count = Count + 1
Loop
%>
<tr>
    <td colspan="2" style="border-top: 1 solid #000000">&nbsp;</td>
</tr>
</table>
<%
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</body>
</html>
Avatar billede klyde Nybegynder
09. februar 2003 - 16:01 #3
Der kan man bare se, det virker jo :)

Tusinde tak. Det er jo sådan det skal være.
Det er jo det med når man sidder og køre sig selv træt i den samme ting, så hjælper det tit at en anden lige taget et kik på det...

Endnu en gang tak...

/Klyde