Avatar billede brix66 Nybegynder
07. februar 2003 - 23:14 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Vedhæftet doc på frm

Godaften E.
Kan man vedhæfte et doc til en post på en frm? Og i så fald hvordan?
/Brix
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2003 - 23:22 #1
I would NOT attach a document to a record but the path + fielname.
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2003 - 23:22 #2
fielname = filename
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. februar 2003 - 23:23 #3
Hmmm hvis jeg forstår dig ret.

Du kan ikke vedhæfte et doc, man du kan lave en funktionalitet der minder meget om det.

Du skal have fat i en upload komponent og installere denne. Upload funktionalteten implementeres så på din submitt form så dokumentet uploades til et bibliotek (eller forskellige biblioteker afhængig af formens udfyldning eller brugerens valg) Oplysninger om dokumentets placering indskrives i databasen
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2003 - 23:27 #4
Helle I have a little example as to how you can save the filename into a table
then you can use an API call (shellexec) to open the file in word
Avatar billede mugs Novice
07. februar 2003 - 23:29 #5
Brix > Se min eksempeldatabase "db46". Den ligger i mappen opskrifter. Den viser hvordan du kan åbne stifinder, browse ned igennem bibliotekerne og vælge stien til et dokument.
Avatar billede nih Novice
07. februar 2003 - 23:29 #6
Eller dit felt i tabellen kunne være et ole objekt.

så skal du højreklikke på feltet i formen for at indsætte word, excell eller andet
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2003 - 23:30 #7
example sent
Avatar billede brix66 Nybegynder
07. februar 2003 - 23:31 #8
Jeg kikker i øjeblikket på et ole-objekt, men det skal jeg måske holde mig fra?
(Pst...Terry Two, my name is Brix.... )just joking))
Modtager eksempel fra T.
/Brix
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2003 - 23:31 #9
the example sent also opens the document in word
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2003 - 23:32 #10
Avatar billede brix66 Nybegynder
07. februar 2003 - 23:33 #11
Kikker lige T's forslag... Og derefter Mugs's.
/Brix
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2003 - 23:33 #12
documents take up LOADS of space in Access, so it is best to keep only the file name
Avatar billede mugs Novice
07. februar 2003 - 23:37 #13
brix > Se også db26. Ligger i mappen Opskrifter. Der ser du hvordan du indsætter et link til stien i et Word-dokument, samt opretter et nyt dokument og overfører data.
Avatar billede nih Novice
07. februar 2003 - 23:37 #14
Fordelen ved at gemme det i tabelen er at du har et 'prewiew af dokumentet på formen.

Problemmet med at db'en kommer til at fylde meget kommer dels an på antallet af poster, dels hvor tit de skal editeres.

Ved en tabel med ole objekter kan man lægge den i en db for sig og kæde den til din mainDb og derved have styr på hvor meget af størrelsen der kommer fra oleobjekterne.

Niels

Hvis nogen har lidt kode til preview af af filer på en form, er jeg MEGET interesseret
Avatar billede brix66 Nybegynder
08. februar 2003 - 00:25 #15
Tak for alle jeres hurtige svar - jeg har fået rigeligt at arbejde videre med så jeg lukker her.
/Brix