Avatar billede viperfx102 Nybegynder
07. februar 2003 - 16:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Afrunde bogstaver

Hvordan får jeg lavet det sådan at det ser ud som om bogstaverne er runde?
Avatar billede corax Nybegynder
07. februar 2003 - 16:54 #1
Er det Warped text du mener eller antialiasering ?
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
07. februar 2003 - 16:56 #2
Nu har jeg ti tommelfingre hva' angår photoshop, så det er et godt spørgsmål og jeg har prøvet at finde et eksempel på det jeg mener men uden held. Men hvor finder jeg de to værktøjer/funktioner du nævner?
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
07. februar 2003 - 16:59 #3
Fandt dem selv! Det er faktisk ingen af dem!
Det jeg vil have er at hvert bogstav skal virke som det er rundt, der skal sikket laves et eller andet med noget skygge?!?!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2003 - 17:00 #4
Når du skriver en tekst i photoshop, fremkommer der en toolbar med værktøjer til tekstfunktioner. I værktøjsbjælken er der et ikon med noget der minder om 3 bogstaber og en kurveststreg, klik der når du har markeret den del af teksten som du ønsker at benytte "buningen" på.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2003 - 17:01 #5
Så mener du en bevel, tror jeg !? - højreklik på det pågældende lag og vælg layereffects, her ligger et punkt som hedder bevel/emboss.
Avatar billede schaefner Juniormester
07. februar 2003 - 17:03 #7
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
07. februar 2003 - 17:05 #8
Staz: Dette (http://www.pixel-studios.dk/pixelv4/tutorials/glowingto/index.html) var lige hvad jeg skulle bruge, tak!
Avatar billede staz Nybegynder
07. februar 2003 - 17:07 #9
no problemos :)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. februar 2003 - 11:09 #10
> hvad var der galt med bevel
Avatar billede staz Nybegynder
09. februar 2003 - 14:04 #11
cgleerup >> Sikkert ikke noget, men han ønskede en guide til hvordan det skulle gøres. Med "Emboss And Bevel" er der jo millioner af muligheder. Her viser jeg har lige præcis hvordan.