Avatar billede svenni Nybegynder
05. februar 2003 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IRQ Problem!!

Hey, J har et problem med mit lydkort den vil bruge IRQ 11 og den bruger mit grafikkort,men j kan hverken få lov til at ændre det på lydkortet eller noget andet!! (Bruger Windows XP)

er der nogen der ka hjælpe mig!!

På forhånd TAK!!
Avatar billede backside Nybegynder
05. februar 2003 - 23:03 #1
Hvis det er et PCI lydkort kan du flytte det til PCI slot 2 og lade slot 1 være tom.
Avatar billede coltman Nybegynder
05. februar 2003 - 23:06 #2
Under Win2K/XP kan de forskellige device's dele samme IRQ, Jeg kan da fortælle at på min er der 7 forskellige devie's der bruger IRQ 11 (heriblandt mit grafikkort og mit lydkort, uden problemer)

Hvis der er en af delene (lydkortet??) der ikke virker, prøv at afintallere det (og fjern driverne) og geninstaller med de nyeste drivere (XP-certificeret se'fø'li'!!)
Avatar billede svenni Nybegynder
05. februar 2003 - 23:27 #3
Ja,j bliver nok nød til a flytte lydkortet fordi ja,lydkortet & grafikkortet prøver & dele IRQ'en men,der er bare ik tilstrækkeligt ledige ressourcer til lydkortet!!
Avatar billede backside Nybegynder
05. februar 2003 - 23:33 #4
PCI slot 1 giver tit problemer med resourcerne, det første man så skal gøre er at flytte til PCI2 eller hvilken man nu har ledig.