Avatar billede ulrich Novice
05. februar 2003 - 00:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

identd service

Hej

Jeg har hentet pidentd package via rpmfind.net og derefter installeret den.

Jeg har nu en service der hedder identd, men jeg synes ikke den fungerer.

Når jeg connecter til IRC har den stadig ~ i username - det er dette jeg vil undgå.
Jeg har forwarded port 113 i min router til min server..

Nogen der har arbejdet med at få identd til at virke? Og evt. ved hvad der skal gøres/laves om/etc?? :-)

Jeg kører Red Hat 8.0
Avatar billede ulrich Novice
05. februar 2003 - 13:08 #1
Ingen der ved noget?
Avatar billede yanit Nybegynder
06. februar 2003 - 21:11 #2
hej du selv

jeg har lidt af samme problem1 men bare på suse 8.0 den vil heller ikke gi slip på ~ når jeg kopler op til irc. jeg har haft en identd server kørene på winblows det gik fint bortset fra at alle forbindelser fik samme identitet.
det skulle jo gerne være sådan at hvis to på maskinen med forskellig konto koblede sig til irc så var det med bruger1@vært.blabla.dk og bruger2@vært.blabla.dk i stedet for det samme så kunne en og samme person jp få skyldern for noget en anden havde lavet.
men nej jeg fik det heller ikke lige til at virke, jeg har prøver med mandrake cooker og oidentd + pidentd det virkede heller ikke ikke engan med redhat 8.0 som du selv har... det er noget øv er det ;)
Avatar billede zooldk Nybegynder
06. februar 2003 - 23:51 #3
Hvis i er ADSL-kunder, var det måske en idé at kige i routerens (eller evt. firewalls) konfiguration.

Hvis identd skal virke, skal port 113 være åben for connections udefra.
Avatar billede ulrich Novice
07. februar 2003 - 00:11 #4
zooldk: læs mit spørgsmål.
Avatar billede ulrich Novice
07. februar 2003 - 00:21 #5
mth firewall... jeg har prøvet med firewall slået HELT fra.. det hjalp ikke
Avatar billede yanit Nybegynder
07. februar 2003 - 10:11 #6
ja det er meget godt med den ADSL router og firewall... jeg har osse åbnet den port og slået firewallen helt fra med det hjalp lige fedt :(
port 113 til maskine eg. 10.0.0.2 virker ikke ? det er et problem i Linux boxen ikke firewallen for ftp + http oh ssh virker.
jeg har åbnet for port 113 i services på Boxen og sat hosts.allow + hosts.deny men heller ikke nogen hjælp identd.conf filen er osse sat til at svare på den service men uden held.
Avatar billede pallepirat Nybegynder
09. februar 2003 - 21:21 #7
er det tcp eller udp protokol i har forwardet???
Avatar billede zooldk Nybegynder
10. februar 2003 - 08:07 #8
Skal identd iøvrigt ikke startes i inetd ? Jeg installerede en gang identd på en caldera linux - der var der tilføjet en linie i inetd, men den var remarked ud (# foran).
Jeg mener det var sådan, fordi man kan vælge, hvordan identd skal virke; f.eks. kan alle brugere få samme identd, eller deres brugernavn - eller en ny, tilfældig ident for alle brugere. Hvis jeg har ret, skal man altså konfigurere den, før den kan startes op.

ZoolDK
Avatar billede ulrich Novice
10. februar 2003 - 11:09 #9
lukker - har droppet det