Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 12:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Novicen skal igang med LINUX/REDHAT

eg vil gerne igang med REDHAT/Linux og har hentet dsk 1 og 2

ftp://sunsite.dk/disk7/redhat/8.0/en/iso/i386/psyche-i386-disc1.iso
ftp://sunsite.dk/disk7/redhat/8.0/en/iso/i386/psyche-i386-disc2.iso

og hvad så, hvordan kommer jeg videre ?

REDHAT skal installeres på en tom HD.
Avatar billede henrik27 Nybegynder
04. februar 2003 - 12:40 #1
du skal vist også have cd 3.... Jeg har også lige samlet en pc til at lege lidt med RetHat, og det er sku meget sjovt...

Du skal bare boote op på cd 1, så køre det...

Mvh. Henrik
Avatar billede soreno Praktikant
04. februar 2003 - 12:41 #2
Nu du er igang bør du også hente cd3.

Brænd iso filerne med et brænderprogram (jeg plejer at bruge cdrwin til Windows).

Sæt cd1 i og genstart - så bootes der fra cd-rom drevet (hvis dette understøttes og er sat til.. - prøv).
Så går installationsprogrammet igang og du bliver stillet nogle spørgsmål (som er nemme at besvare).

Kig evt. lidt her:
http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/installredhat.html
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 12:52 #3
Jeg ville anbefale dig at købe de tre første CD'er fra www.linuxpusher.dk
De koster 20 kr/stk. Så det er til at overkomme. Det er faktisk næsten billigere end at brænde dem selv.

Held og lykke med at lære RH, bruger det selv, og er umådelig glad for at jeg droppede M$.
Du skal dog være forberedt på at lære en del, hvis du ikke har kendskab til UNIX.
Du kunne også melde dig ind i din lokale Linux User Group, og derved få en masse hjælp.
Se ind på www.linux.dk
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2003 - 15:47 #4
Jeg bruger NERO BUNDLED, kan ikke se om det kan brænde fra .iso filer, kan det være rigtigt ?
Ja ok. det der nok rigtigst at købe dem færdig, men nu vil jeg lige prøve, for at se om det er noget.
Jo jeg har arbejdet noget med UNIX tidligere men det ligger mange år tilbage, deet er lige før mit 70 års "jubilæm"
Avatar billede thomasledet Nybegynder
04. februar 2003 - 16:53 #5
godtnok er denne guide til brænding af cd til debian, men det er i princippet ikke vigtigt... det er det samme, du skal

http://www.debian.org/CD/faq/#record-windows
Avatar billede kroger Nybegynder
05. februar 2003 - 06:54 #6
Hvis det er en nyere Nero du har kan du vælge at brænde et image fra harddisk under filer
Avatar billede grabbing Nybegynder
05. februar 2003 - 12:42 #7
Når du er færdig med at installere mangler der et par ting før du er "Airborne". Jeg har skrevet en lille artikel/How-To på NJLUG's website. Håber du kan bruge det til noget:

http://njlug.sunsite.dk/newsite/index.php?sektion=artikler&sub_sektion=komgodtigang&id=24