Avatar billede ajbo Nybegynder
04. februar 2003 - 11:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 harddiske i Red Hat 8.0 med direkte adgang som i SuSE, hvordan?

Jeg bruger normalt SuSE, men vil gerne skifte til Red Hat 8.0 - det der hindrer mig deri, er at jeg
ikke kan få Red Hat til at vise mere end 1 harddisk (jeg har 2 på maskinen). Jeg kan ikke undvære Windows, da jeg laver hjemmesider for andre og har brug for at se, hvordan tingene ser ud i Explorer. I SuSE har jeg ikoner for begge  harddiske på arbejdsbordet ligesom jeg umiddelbart kan gå over i Windows og hente data over i SuSE. Er det muligt at lave det samme i Red Hat og i så fald hvordan?
Avatar billede kim_bille Nybegynder
04. februar 2003 - 14:18 #1
Find en prompt
skift til root
"fdisk -l" giver dig en liste af partioner og harddiske
nu skal du så mounte den partion du mangler et eller andet sted
fx:
opret et dir: mkdir /mnt/windows
og mount partionen der: mount /dev/hda1 /mnt/windows

Nu skal du bare lave en genvej på skrive bordet til /mnt/windows
Avatar billede kim_bille Nybegynder
04. februar 2003 - 14:27 #2
ja, jeg glemte at du skal igennem ovenstående øvelse hvergang du skal bruge noget fra windows. Hvis du ikke gider det (det gør du jo nok ikke :), så er det files "fstab" du skal have gang i.
filen ligger her: /etc/fstab
og hvad du skal skrive i den kan du se, ved at skrive "man fstab" i en prompt
Avatar billede grabbing Nybegynder
05. februar 2003 - 12:44 #3