Avatar billede mic... Nybegynder
04. februar 2003 - 06:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

rammoduler af forskellig stoerrelse

Nok et rigtigt newbee spoergsmaal...

Er det "tilladt" at saette 2 ram moduler (ddram 128 og 256) i samme computer, og er der evt. forskel i "raekkefoelgen" af de 2 ?
Avatar billede jimse Nybegynder
04. februar 2003 - 07:18 #1
Ja! det er tilladt. Rækkefølgen burde være ligegyldig, men jeg sætter altid det største i det første slot (0).
Avatar billede robotten Praktikant
04. februar 2003 - 08:17 #2
Kommer det ikke an på bundkortet? Husker jeg helt galt, eller er der fire slots til ram, hvor de så skal sidde parvis, og evt. med en dongle?

Hvad for et bundkort har du?
Avatar billede jimse Nybegynder
04. februar 2003 - 09:05 #3
Det er som du skiver forskelligt fra bundkort til bundkort, men det med krav om parvis ens rammoduler hører til i de ældre computere. Og de maskiner kan ikke bruge de nye ram.
Avatar billede robotten Praktikant
04. februar 2003 - 10:01 #4
jimse>> Øhhh.. tænker du på 72 pins ram? Det gør jeg ikke. Har bare stået med nogle bundkort, hvor der skulle sidde et dummy modul sammen med det enkelte ram, i så fald der kun haves to ram moduler.
Avatar billede jimse Nybegynder
04. februar 2003 - 10:11 #5
Jeg har ikke været ude for at det var nødvendigt at sætte dummy moduler i siden de gamle 72 pins. Og er maskinen istand til at bruge DDRAM kan jeg ikke forestille mig at det skulle være en nødvendighed.
Avatar billede mic... Nybegynder
04. februar 2003 - 11:37 #6
Der er kun 2 slot, så det er så nemt ;) Var mere usikker på om de skulle sidde i bestemt rækkefølge.
Avatar billede robotten Praktikant
04. februar 2003 - 13:00 #7
Nej, så har jimse ret.