Avatar billede rasmusf Nybegynder
03. februar 2003 - 15:32 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

mySql på web10.dk-webhotel inden domæne er oprettet

Hej.
Jeg har bestilt et webhotel med domæne hos web10.dk.
Mit domæne er endnu ikke klart, men jeg ville gerne igang med at lege lidt med datebasen osv.
Nogen der ved hvad jeg skal bruge som host til mysql når jeg vil i kontakt med min database? Har fået midlertidig adresse: http://exorior.dk.srv11.web10.dk

Håber nogen kan hjælpe, eftersom deres helpdesk ikke svarer.

-rasmusf
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. februar 2003 - 17:09 #1
Host er db.domain.dk så prøv evt. host db.web10.dk
Avatar billede roo104 Nybegynder
03. februar 2003 - 17:13 #2
Skriver de ikke noget om phpmyadmin som du kan logge på ?
Det kræver også du har fået password og brugernavn.
Du kan også downloade MySQL control center, som kan styre en MySQL database.
http://www.mysql.com/downloads/mysqlcc.html

Det er dig ikke sikkert du kan connecte fra din egen computer, selvom du har pass og brugernavn. Det kan være man kan kan connecte via localhost, altså igennem en side som udbyderen stiller til rådighed.
Avatar billede rasmusf Nybegynder
03. februar 2003 - 17:26 #3
bacardil > Desværre, virkede ikke, forkert kode :|

roo104 > Der ER phpmyadmin, som jeg sagtens kan bruge. jeg kan bare ikke connecte til mysql fra det website jeg har uploaded.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. februar 2003 - 17:29 #4
Kan du logge ind i deres PHPMyAdmin?
Avatar billede rasmusf Nybegynder
03. februar 2003 - 18:17 #5
bacardil > ja
Avatar billede htm Nybegynder
03. februar 2003 - 18:23 #6
Det skal være

server: db.domæne.dk
user: domæne.dk
pass: det samme som du har til det andet - ellers ændr det i adminmodulet admin.web10.dk

databasen hedder så domæne_dk

Ellers hvilken fejl får du når du connecter?
Avatar billede rasmusf Nybegynder
03. februar 2003 - 20:28 #7
Jeg ved godt hvad det skal være når domænet ER oprettet, jeg mangler bare hostname på mysql server indtil domænet er oprettet.
Avatar billede htm Nybegynder
03. februar 2003 - 20:31 #8
De har de så vidt jeg ved ikke noget af, så du må lige vente lidt på at domænet bliver oprettet. Det tager jo hellere ikke gevaldigt lang tid!
Avatar billede rasmusf Nybegynder
03. februar 2003 - 20:33 #9
htm > nej, om 2-3 dage skulle den være der =)
Avatar billede htm Nybegynder
03. februar 2003 - 20:34 #10
Det bliver du nok nødt til at vente på :-(
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. februar 2003 - 20:39 #11
Ja, men ellers er der kun supporten tilbage.. Jeg har selv et testdomain hos web10 hvor min MySQL ikke har virket endnu og siden har ligget der i ca. 3-4 måneder...
Avatar billede htm Nybegynder
03. februar 2003 - 20:40 #12
bacardil>> Har du anmodet om tilslutning til mysql via http://admin.web10.dk  ?? MySQL er ikke slået til som standard!
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. februar 2003 - 20:46 #13
Ja selvf. har jeg det... Men først vidste de ikke at det var begrænset hvor mange tegn man måtte bruge dom username i MySQL også lavet de så den hed mit domain. meget skummelt og siden har jeg ikke hørt fra dem :(
Avatar billede htm Nybegynder
03. februar 2003 - 20:54 #14
Hmm - ok det lyder da ikke særlig godt! Har du prøvet at kontakte dem yderlige?
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. februar 2003 - 20:56 #15
Selvf. jeg har en fin mappe med en masse mails fra dem, men nu går dialogen jo ikke hurtigt med dem.. Tror de mangler en del supportere hvis de skal overholde de 24 timer