Avatar billede microsoft Nybegynder
03. februar 2003 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Att. placering i rapport

I rapporten tilbud m.m. er "attention-person" placeret i 2.linie, når vi printer ud.

Kan man flytte "Attention-person" ned under adresse felterne istedet.

Navision Financial 2.60 med adgang til "object designer".

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede sunset Nybegynder
04. februar 2003 - 10:26 #1
Placeringen af navn, adr, att o.s.v. bliver sat i codeunit 365 "Formater adresse" hvor den læser landekoden fra debitor (default er sat i regnskabsopsætning), hvor sortering bliver valgt udfra personsnavn indstillinger. (Sidst sætter attention nederst) Hvis ingen af indstillingerne er tilfredsstillende bliver du nødt til at ændre CU 365 enten under FormatAdr, eller i dette tilfælde Debitor.
Avatar billede microsoft Nybegynder
04. februar 2003 - 21:20 #2
Okey,
Jeg fandt derved ud af, at jeg ikke har rettighed til objectDesign af codeunits. - Øv, øv, øv!
Nu er gode dyr rådne for sådan en lille bagatel.
Avatar billede microsoft Nybegynder
04. februar 2003 - 21:21 #3
Jeg har kun adgang til Tabel, formular og rapporter.
- Kan man gå en anden vej, for at ændre det?
Avatar billede sunset Nybegynder
06. februar 2003 - 12:38 #4
Andet end at sætte Personnavns indstillingerne til "Sidst" og dermed få attention sidst (efter adresse, by, land) har du 2 muligheder.
1: Få fat i din forhandler for at få adgang til codeunits.
2: Få fat i et solution center der kan ændre rækkefølgen for dig.
Avatar billede amtoft Novice
07. februar 2003 - 11:47 #5
Har du prøvet sunsets indstilling ?
Menuen Finans -> Opsætning -> Regnskabsopsætning -> faneblad "generelt".
Det styrer hvor att. står til danske kunder.

Hvis det er udenlandske kunder, styres det af deres landekode, som du har valgt på debitorkortet.
Når du med F6 laver opslag til landetabellen, har du også her en mulighed for at styre hvor personnavn (Attention) skal stå.
Du kan derved styre at personnavn i f.eks. "land X" står efter firmanavnet, men i "land Y" normalt står nederst.

Det skal dog siges at for at dette virker, er det en forudsætning af de udskrifter I bruger ikke har "hardkodet" adresseformatet. (Det vil være usædvanligt hvis det er en forhandler der har rettet jeres udskrifter)
Avatar billede microsoft Nybegynder
12. februar 2003 - 17:34 #6
amtoft>> Det kan være du er inde på noget med landekode.
- Kan du give en step-by step beskrivelse, da jeg ikke umiddelbart kan se, hvordan jeg den vej kan ændre placering af personnavn.
Avatar billede amtoft Novice
12. februar 2003 - 17:38 #7
Salgmenu -> Debitor -> Find feltet Landekode -> Tryk F6 (for opslag til tabellen bagved).
Her finder du en "kolonne" der hedder "Personnavn". Dér kan du indstille, hvordan formatet skal være når du bruger debitorer / kreditorer der har netop denne landekode på kortet
Avatar billede microsoft Nybegynder
13. februar 2003 - 22:23 #8
Den kollone havde jeg ikke set.
- Jeg prøver lige for at se om det virker.