Avatar billede rialto Nybegynder
01. februar 2003 - 17:04 Der er 7 kommentarer

Bærebar til alm pc.

Hej
jeg er indehaver af en bærebar med USB port og en alm. pcer med USB port kan det lade sig gøre at sætte disse to sammen med et alm. USB kabel
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 17:13 #1
Du skal bruge sådan et kabel her:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614637902

Det kan dog fås ned til 200 kr, kan bare ikke huske hvor jeg har set det.
Avatar billede beef12 Nybegynder
01. februar 2003 - 17:27 #2
lige før det bedst kan betale sig at købe 2 netkort og et patchkabel....
Og så er overførselshastigheden 10 gange højere :o)
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 18:08 #3
Det er bare svært at proppe et netkort i en bærbar, medmindre det er et PCMCIA kort, og det er ikke helt gratis.

Den teoretiske hastighed for USB er 12.5 MB/sek
Samme teoretiske hastighed for 100 Mbit netværk er præcis den samme. Så du opnår ingen nævneværdig forskel mellem de 2 typer netværk.

Som sagt kan kablet fås ned til 200 kr.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
01. februar 2003 - 23:11 #4
el_barto  >> den teoretiske overførelseshastighed med USB er 12,5 mbit - mbit og ikke byte, hvilket så er en ottendedel af 100 mbit netværk.

rialto >> jeg vil støtte i beef12 i at invistere i neværkskort - det koster faktisk ikke særligt meget, heller ikke til pcmcia. Så et tilbud på et pcmciakort i A-Z til ca 150 kr.

Fordelen ved at invistere i netkort er, at du blandt andet så har mulighed fremover at smide den på netværket hvor end du måtte komme hen. USB-enheder deler båndbredden, så hvis du har en mus og/eller tastatur tilsluttet usb, kan du risikere, at det vil lagge.
Avatar billede beef12 Nybegynder
01. februar 2003 - 23:24 #5
el_barto>>lige en detalje. På det link du gav er overførelseshastigheden angivet til at være imellem 6-10 MB/s. Så det er minimum 10 gange hurtigere med netværk :o)

MVH
Flueknepperen ;o)
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
02. februar 2003 - 02:00 #6
he folk blander altid rundt med Mb og MB
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
05. februar 2003 - 21:45 #7
luk spm evt ?