Avatar billede rialto Nybegynder
01. februar 2003 - 06:33 Der er 6 kommentarer

jsp på iis

hej
Hvordan får jeg jsp sider hostet hos mig selv jeg køre iis server
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2003 - 09:35 #1
Dun installerer en JSP/servlet container.

En sådan kan både køres standalone d.v.s. at browser
connecter direkte til JSP/servlet container eller
forbindes med web-server således at det er
browser <-> web-server <-> JSP/servlet container.

Hvid du kører standalone betyder det ikke noget at
du kører IIS.

Jeg kan lige prøve og se om jeg kan finde noget
om hvilke JSP/servlet containere der kan frobindes med
IIS.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2003 - 09:38 #2
Tomcat kan sættes op til IIS:
  http://www.verysimple.com/scripts/support_tc_iis.html
  http://www.badgerbytes.co.uk/ViewPage.asp?Page=299

Og jeg er sikker på at både JRun og Reson også kan
sættes op til IIS.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 10:42 #3
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2003 - 10:49 #4
Resin kan godt sættes op til IIS, men jeg har dog aldrig fået det til at virke optimalt. Men hvis det kan lykkes at få Resin til at køre ordentligt, vil det være at foretrække frem for Tomcat.

http://www.caucho.com/resin/ref/cse-iis.xtp
Avatar billede bodhisatva Nybegynder
04. februar 2003 - 21:38 #5
Jeg har fået resin til at køre perfekt med iis5.0, selvom det var med møje og besvær.
I bund og grund er det ret simpelt:

1 - sørg for resin.conf spejler iis'en, altså har samme doc root osv.
2 - kopier isapi_srun.dll filen ind i et dir i dokumentmappen for dit site der skal kunne bruge jsp/java
3 - kontrollér srun kører eksempelvis på port 6802 (resin.conf)
4 - peg isapi filter ned på din mappe, og fortæl iis'en at den skal bruge den.
5 - under | dokumenter | config | add | sættes .jsp op, og vælg at denne ekstension skal bruge isapi-filteret

that's it, så skulle den være lige i øjet ;)

der er bare lige ét minus. Hvis der skal sættes policy op mht. java, eksempelvis "disable system.exit(o);" skal dette sættes op for din java installation. Denne har jeg ikke lige luret endnu, men hvis der er nogen der kan hjælpe ... ... ... ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2003 - 21:26 #6
rialto>

Har du fået svar på dit spørgsmål ?