Avatar billede skg Nybegynder
29. januar 2003 - 15:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjern HtmlEncoding fra et System.Web.UI.WebControls.ListItem

Er der nogen der har en god ide til hvordan man kan fjerne HtmlEncoding fra et System.Web.UI.WebControls.ListItem object ?

Jeg har det problem at alt hvad der bliver isat ind som .Text bliver HtmlEncodet, og det giver ret store problemer når man f.eks. vil lave en side til folk der ikke bruger et normalt tegnsæt ( f.eks. Cyrillic )
Avatar billede a1a1 Novice
30. januar 2003 - 00:56 #1
hvis du nu "sender" i det rigtige tegn format

fx. i din web.config fil

<globalization requestEncoding="iso-8859-1" responseEncoding="iso-8859-1" />

Dit "problem" er vel at æøå nogle gange bliver lavet om til mystiske tegn, hvis brugeren har ikke dansk styresystem???

Jeg har selv haft lignende problem med en af mine sider og ovenstående løste det :o)

et meta tag kan også løse det...
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">

;)
Avatar billede skg Nybegynder
01. februar 2003 - 04:54 #2
jamen... det virker fint med  ÆØÅ osv, men ikke de kyrilliske tegn, og det er noget pis, når man har et site der skal ud til den russiske befolkning !
Avatar billede skg Nybegynder
18. april 2003 - 17:05 #3
mm... ingen svar