Avatar billede vandmand Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:07 Der er 29 kommentarer

Downloadhastighed

Jeg har en 384/384 dsl forbindelse hos cybercity..De reklamerer sel med at man kan downloade med 35-40kb/sek! Det har jeg endnu ikke oplevet. Kan Windows være sat forkert op til dsl...eller skal driveren til netkortet opdateres ?? Jeg har kun oplevet downloadhastigheder på max 14kb/sek.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:10 #1
Detber alt for lidt - jeg har 256/256 hos WOL og det kører gnms. 27-28 . Du har fejl på linjen og skal ha\' fat i CC
Avatar billede nethuset Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:10 #2
Selvom du har en hurtig forbindelse, så kan det være, at den server du henter fra, ikke kan sende det hurtigere...

Hvis du prøver:
tucows.cybercity.dk

og henter noget ned derfra, og stadig ikke har højere hastighed, så skriv igen....

Kenneth Horndrup
NET.HUSET
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:11 #3
Hvis du max. har oplevet en download hastighed på 14KB/sek. så tror jeg nok liiige du skal prøve og kontakte CC. Så vidt jeg ved så kan windows ikke sættes forkert op da det er router/modem/whatever der bestemmer hastigheden (sammen med CC selvfølgelig).
Du burde kunne (teoretisk) downloade med 48 KB/Sek. og i praksis så er det nok det som CC skriver.
Det afhænger også af hvor serveren står når du downloader - ofte hvis det er en udenlansk server du downloader fra så kan det godt gå langsommere. Hvis det er en dansk server du max. har downloadet de 14 KB/Sek. så er der højst sandsynligt noget i vejen med din linje (kontak CC). Det kunne også være at serveren er meget belastet.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:12 #4
Kan du ikke checke din router via Telnet og få oplyst hvilken hastighed den er konfigureret til?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:13 #5
hvis det er en router altså ;)
Avatar billede handmade Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:15 #6
Whatever - det må kunne checkes:-))
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:16 #7
Mener ikke man kan hvis det er et 1-Meg modem
Avatar billede cyberm Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:23 #8
Fordi CC siger at du kan hendte med den hastighed er det jo ikke sikkert at de nserver du hendter fra kan levere så meget, det kan jo også være CC som har fået overfyldt deres central ude hos dig .
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:30 #9
Jeg har det samme som dig og har været oppe på ét ekstremt tilfælde med 50kb ellers passer det meget godt med de 40kb.
Avatar billede tupsy Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:34 #10
Hmm, jeg har en 384/128 ved CC.. Jeg kommer tit op og downloade med 35-40 kb/sek. Såå, det er ikke helt ved siden af det de reklamerer med.. :-)

Jeg kan kun sige.. 14Kb/sek?? Ring til CC og hiv dem i næsen..!! :-)

Tupsy!!
Avatar billede cyberm Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:37 #11
Jeg har godt nok en TeleDK 1024/256 og den kan sagtens hendte med over 100KB/sek men det er også velatmærket hvis det er en god server man henter fra
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:39 #12
cyberm> Det passer meget godt (Teoretisk er det 128 KB/Sek.
Avatar billede cyberm Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:44 #13
yep og det er jo også kun hvis der er \"plads\" nok på linien til mig hehe, nettet ligner jo en stor trakt og det er jo ikke alle som kan komme igennem det snævre hul på en gang. Hvis der var nogle af jer som har set \"Rene ord for pengene\" hvor de snakkede om internet fart, så hved i hvad jeg mener
Avatar billede tupsy Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:10 #14
Det med trakten lyder helt rigtigt...:-) Meeen, hvis man aldrig kommer op over 14kb/sek. så MÅ der være noget der ikke helt stemmer..

Tupsy!!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:14 #15
tupsy> Stadig enig...
Avatar billede cyberm Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:18 #16
det er rigtig nok
Avatar billede ajen Nybegynder
03. november 2000 - 01:27 #17
Hej. Prøv det her:

1. Start Registrerings Editoren

Start-> run ->\"regedit\"

2. Lav en Backup af din Registrerings database:

Files -> Export -> All

3. Tilføj følgende \'Keys\':

HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP
\"DefaultRcvWindow\"=\"372300\"
(Prøv evt. 372300, 186880, 93440, 64240, 32120 & 8760)
\"DefaultTTL\"=\"128\"
\"PMTUDiscovery\"=\"0\"
\"PMTUBlackHoleDetect\"=\"0\"

HKey_Local_Machine\\System\\CurrentControlSet\\Services\\VXD\\MSTCP\\Parameters
Tcp1323Opts=\"3\"
SackOpts=\"1\"
MaxDupAcks=\"3\"

HKey_Local_Machine\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\000x
(000x = TCP/IP protocol. Indeholder \"TCP/IP DriverDesc\" streng)
MaxMTU=\"1500\"
MaxMSS=\"1460\"
Avatar billede smartin Nybegynder
05. november 2000 - 12:33 #18
Besøg www.dslreports.com. De kan teste alt for dig og tilmed hjælpe dig med at rette det, der er forkert sat op - god fornøjelse!

Direkte link: http://www.dslreports.com/tweaks

Håber det hjælper :)
Avatar billede cyberm Nybegynder
05. november 2000 - 13:42 #19
den test kan man da ikke bruge ti len Ski.. , den siger ti lmig at jeg har et problem, men min download hastihed er god nok.
Avatar billede smartin Nybegynder
05. november 2000 - 14:34 #20
Det må du da selv om... jeg synes, at den er genial - specielt fordi den forklarer, hvad der er galt, og hvordan man retter det.

Prøv evt. at downloade fra følgende servere for at teste din downloadhastighed: www.voodoo.dk, www.dailyrush.dk, ftp.sunet.se, tucows.inet.tele.dk.

Jeg har selv 256/128kbit/s Netexpres ADSL fra Tele Danmark og min downloadhastighed ligger på 26-28kb/s (teoretisk maks. på 32kb/s).
Avatar billede cyberm Nybegynder
05. november 2000 - 19:48 #21
Smartin->> he jeg prøvede et af cine downloade steder, efter at den var kommet over de 60KB/s gad jeg ikke kikke mere, og det var med to downloades igang hehe. Så jeg kan ikke se at der skal være nogle fejl på min linie. Detsuden siger den ikke hvad jeg skal gøre for at tette fejlen
Avatar billede smartin Nybegynder
05. november 2000 - 20:04 #22
Hvis du kun ønsker at bruge din Internetforbindelse til downloads osv., har du delvist ret i, at man ikke kan bruge testen til noget (opsætningen kan dog være så slem, at der er noget, der bør rettes).

Hvis du derimod også spiller online - som jeg - kan der være meget at hente... ved hjælp af et tip + www.dslreports.com gik jeg fra en ping på 65 i QuakeWorld på quakeworld.inet.tele.dk til 32 (uden pl!). Jeg kan også spille på engelske servere med en ping omkring 70.

Dertil skal det også siges, at hvis man bruger Windows 2000, er opsætningen som regel i orden - Windows 9x er derimod ikke \"gearet\" til højhastighedsinternet, og man kan derfor godt hente lidt.
Avatar billede cyberm Nybegynder
05. november 2000 - 20:07 #23
har kikket lidt men tør ikke prøve at opdatere den siger at den kan ødelægge databasen men jeg kan ikke huske hvordan fagen man gammer den
Avatar billede smartin Nybegynder
05. november 2000 - 20:40 #24
Dansk Windows: Start -> Kør -> regedit -> Registreringsdatabase -> Eksporter registreringsdatabase fil
Avatar billede cyberm Nybegynder
05. november 2000 - 21:39 #25
hvad nu hvis windows fukker op??
Avatar billede smartin Nybegynder
06. november 2000 - 07:53 #26
Så lad være... :)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 16:08 #27
Hej jeg har fundet et godt program som optimere ens download. Speedlane det virker. Hvad siger din forbindelse, når du tjekker den på http://webservices.cnet.com/bandwidth/ .Du behøver ikke at udfylde data.
Jeg har 128/384 fra CC. Før speedlane kørte jeg med ca 212 kbps , efter speedlane 390 - 422 kbps, så jeg kan vist ikke klage.

Mine klient maskiner kørte før speedlane med 128 kbps som ISDN Efter optimering med speedlane køres der nu med 247 kbps.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 16:09 #28
Der følger et OS optimeringsprogram med.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 16:10 #29